Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

hoi allemaal.

ik vind het fijn dat er zoveel reacties komen maar ik vind het niet leuk dat het een discussie is geworden.

de moderators mogen vanmij dit topic sluiten. ik zoek het zelf wel uit.

groetjes, sanne
    mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

Opmerking

Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
        Hoi Koene
        Als je in stappen denkt staat het welzijn van je vogels voorop.

Als je op voorhand de verkoop al mee neemt in je beslissing om vogels te nemen. Dan lijkt het mij zo dat je dus ook wil verdienen aan je vogels, anders zou je er niet druk om maken.
        Ik probeer alles te overwegen, ook het geld. Wil ik er wat aan verdienen? Misschien... wat zou daar slecht aan zijn. Worden de vogels daardoor ziek? Ga je ze daarom verwaarlozen? Ik zie daar geen verband. Het is niet omdat je er op voorhand aan denkt dat het daarom ook automatisch belangrijker wordt.

Als je een aanbod krijgt bij een ander bedrijf, ben je dan verkeerd bezig als je ook de eventuele meer verdienste in rekening brengt, terwijl de hoofdzaak van de overstap de nieuwe omgeving of nieuwe uitdaging is?

Voor mij persoonlijk vind ik het welzijn van de vogels belangerijker dan het geld.
        En voor mij niet dan? "Geldt" juist hetzelfde

Je neemt toch vogels om ervan te genieten. En komen er jongen van door de goede verzorging is dat leuk mee genomen.

En kijk dan weer verder.

Maar op voorhand, als je de vogels nog niet eens hebt je al druk maken om het geld, is voor mij ook een verkeerd begin.
        Ik maak me daar absoluut niet druk om, das een verkeerde interpretatie. Maar ga jij 100 lijsters kweken als je weet dat ze deze dan opkopen voor 2 euro en dan misschien als beestenvoer dienen. Nee toch. Je gaat dan jezelf kwalitatief proberen te verbeteren door minder maar betere koppelste houden en heb je gelijk meer ruimte voor ze ook nog en zodat je ze particulier kwijt kan en ze voor hun "welzijn" niet eerst een tussenstop in de handel moeten maken.
        En misschien merk je nu dan dat het eigenlijk niet om het geld gaat...

Maar een ieder moet het voor zichzelf weten maar het is niet mijn manier van vogels houden.( voorbeeld heb je enig idee wat de jonge zanglijsters eten, nou die kosten me 2 a 3 keer meer dan ze ooit zouden opleveren (wasmotten, Dendrobena's, buffalo's, meelwormen, pinkie's en aves insectenstrooi poeder universeel voer en af en toe een paar krekels) En geloof me het zijn dikke eters hoor bodemloze putten.
        Ik kijk ook voor het welzijn ook op geen cent, dus ik kan je volledig volgen. Een soort waar ik dan het ene jaar wat "winst" op maak kan dan msschien compenseren voor een soort met verlies.
        Het doel is met kwaliteitsvolle vogels een goede kweek te hebben om na selectie die vogels voor een deftige prijs te kunnen verkopen en vervolgens investeren in een duurdere, moeilijkere soort als nieuwe uitdaging. Of een nog grotere, betere infrastructuur

En mij maakt dat helemaal niets uit want ik geniet met volle teugen van die vogels. Dus die heb ik aangeschaft voor mijn plezier.)
        Alsof dat voor een ander, mogelijke geldwolf niet zou gelden. Al die emoties zijn naast de kwestie
        Ik vind je niet verderfelijk hoor.
        Je moet het gewoon voor jezelf bepalen, geld intresseert me niets het is een noodzakkelijk kwaad en meer niet. Ik bemoei me hier dus ook niet met het zakelijke huishouden
        Gelukkig, bemoeienissen is niemand blij mee. Ook al interesseert het geld je niks, je hebt het nodig om je mooie lijsters aan te kopen. En zelfs voor dat de kweek begonnen is kan je al dromen van een goede kweek en een mooie opbrengst met de eventuele verkoop om bijvoorbeeld veldleeuweriken aan te schaffen
        Zo en tot hier mijn bijdrage. Ik vond het leuk even mee te gaan met de discussie maar nu is het goed geweest. Ieder z'n visie. En ik popel al tot volgende week, want er staan 4 nesten op hetzelfde ogenblik op uitvliegen. Niet geringd om verstoring te vermijden en dubbel zo spannend wat er (misschien aan mutaties) tevoorschijn zal komen
        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Prima

Hoi Koene

Ik vind het prima, ik wens je veel succes met je 4 nesten en hoop voor je dat het goed komt met je mutatie's.
          mvg Gerard 6

Opmerking

Ja, jongens wat een discussie hier

Mischien dom dat ik hier ook een zegje wil doen over iets waar sommige niet uitkomen met elkaar.

Maar als beginner wil ik ook mijn visie neerpennen voor de topic startster.

Ik wil een mooi gevulde voliere met vogeltjes. En ik probeer als start al de TT kwaliteit te kopen. En dit deel van het forum gaat over zebravinken dus hebben we het daarover verder. Waarom nou die, voor het geld later... nee in eerste instatie om een goede start te maken. Als je met klein "kermis" spul begint dan zullen er geen grote sterke uitkomen. In tegendeel. Later als ik dan de knepen van het vak geleerd heb zal ik mij bij deze keuze niet beklagen en mischien weleens kunnen meedoen aan een TT. Goeie resultaten op een TT zullen dan snel bekend bij andere liefhebbers waar je dan een cent "euro's" meer voor kan krijgen.(Bijzaak !) Je kweekt forse en gezonde vogels.Zoals al eerder is gezegt hier "verkopen om te groeien" of ruilen.

Doe ik het voor het geld...mogen jullie zeggen.

gr John

ps mijn man is niet 100% TT waardig (90%) maar wel fors. en ik heb er 15 euro voor betaald. Bij een kweker. En 10 voor de pop. Ter info gezegt.
            http://everyoneweb.com/birds/

Opmerking

prijs

begin gewoon met 1 koppel er komen er vanzelf meer bij,als je niet te ver woont mag je van mij wel een koppel.
              want de vogelsport zit te wachten op jeugd,en als je 14 jaar bent,is dat een mooie leeftijd om te beginnen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sann393
                ik wil beginnen met het kweken van zebravinken.

maar ik weet niet wat ik voor de vogeltjes moet vragen als ik ze verkoop..

weet iemand een degelijke prijs. want ik wil ook niet boven het gemiddelde zitten maar ook onder de gemiddelde prijs vind ik weer zo dom.

groetjes, sanne
                Met bovenstaande vraag startte Sanne dit onderwerp. Inmiddels zijn we een hele discussie verder en ik vraag me af of zij nu werkelijk het antwoord heeft gekregen waar zij om vroeg.........

Anderzijds, je krijgt natuurlijk wel een duidelijk beeld hoe verschillende deelnemers hun hobby beleven; een sterk punt van deze vogelkroeg!

Sanne, toen ik mijn eerste zebravinken kocht betaalde ik (sorry, het gaat weer over geld...) 10 gulden voor een koppeltje. Ik kreeg daar jongen van en bij de verkoop daarvan dacht ook dus ook 10 gulden te kunnen ontvangen. Mooi mis, bij de winkel kreeg ik 1,50 per stuk en mijn vrienden wilden niet meer dan 3 gulden per stuk geven.
                Inmiddels zijn we een jaar of 45 verder en is er weinig veranderd.....
                Als jij je jonge zebravinken wilt verkopen aan een winkel krijg je misschien 2 euro, verkoop je particulier dan mag je best wat meer vragen ....
                Maar ik vind vogels belangrijker dan een paar euro's, bovendien ken ik niemand die van de vogelhobby rijk is geworden.

Hans.
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

als je rijk wilt worden met vogels dan zou je moeten denken aan papegaaien en dat soort duur spul maar ja daar hebben we het niet over

ik denk dat je ze gewoon op internet moet zetten voor 2 euro stuk veel meer zul je er niet voor krijgen zebravinken zijn er overal

en dan gaan de meeste kijken naar de prijs en verder niet

veel succes verder met je vogeltjes
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                    als je rijk wilt worden met vogels dan zou je moeten denken aan papegaaien en dat soort duur spul maar ja daar hebben we het niet over
                    nu denk ik ook niet dat je daar rijk mee kunt worden,
                    zoals al eerder gezegd ik ken ook niemand die met vogels kweken rijk is geworden

Opmerking

De enige manier om rijk te worden is gaan stelen ,,de hoofdprijs van een loterij winnen ,of een grote erfenis krijgen.

Opmerking

Hoe staat het

Oorspronkelijk geplaatst door koene
                        En ik popel al tot volgende week, want er staan 4 nesten op hetzelfde ogenblik op uitvliegen. Niet geringd om verstoring te vermijden en dubbel zo spannend wat er (misschien aan mutaties) tevoorschijn zal komen
                        Hallo Koene

Hoe is het gegaan met deze nestjes?
                        mvg Gerard 6

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                          ik ken ook niemand die met vogels kweken rijk is geworden
                          Denk aan jongens zoals Winterkoning, robin, serinus, tropic, etc. die hebben zo'n schat aan info en ervaringen, die zijn echt rijk geworden van de vogels.
                          Het mooie is; wij mogen er in delen op dit forum.

Greetzzz

Opmerking

Kijk, dit is nog eens een positief bericht!!
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Hallo,

Denk aan jongens zoals Winterkoning, robin, serinus, tropic, etc. die hebben zo'n schat aan info en ervaringen, die zijn echt rijk geworden van de vogels.
                              ehmmm.....?
                              ;-)

Groeten, Serinus.
                              The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                                Hallo koen
                                Hoe is het gegaan met deze nestjes?
                                www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Working...
                                X