Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teveel jongen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Teveel jongen

Zebravinken hebben een nest van 5 jongen. Zijn Nu een week of 2 iets minder oud. Maar ze hebben het nestkasten zo volgebouwd dat het echt te klein is voor 5jongen van dit formaat. Er liggen er echt 2 helemaal onderop. Ik denk dus dat die het niet gaan overleven.
    I
    s dit pech gehad of kan ik daar nog iets aan doen. Overigens voert de man perfect mee maar is hij al wel in de weer met nest materiaal! Is dat normaal?

Kan je die jonkies niet bij een andere pop leggen?
    Zo ja, kan je proberen als je denkt dat ze anders verloren zijn
    Zo nee, dan maar veel voedsel verstrekken, zo vaak je kan. Hopelijk hebben de grotere snel hun buikje vol en kunnen de kleine aan de beurt komen

Opmerking

Ik zou er gewoon wat nestmateriaal uit halen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Zijn er gisteren al twee overleden. Wist niet of ze het nest nog accepteerde als ik dat afbrak of dat ze nog zouden voeren als ik ze in ander nest zou leggen. Had geen koppel met jongen van zelfde grootte. Alleen van de zwartkopsijzen maar die had er zelf al 3.

Voeren ging perfect. Maar twee werden onderin gewoon vertrapt zo groot werden ze. Was gewoon geen ruimte in het tralie neskastje. Nog dag of 4 a 5 en ze vliegen uit. Dus voeren was het probleem niet.
        Last edited by Joel88; 02-06-2021, 22:31. Reden: Aanvulling

Opmerking

Working...
        X