Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke zebravinken het beste kopen of juist niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke zebravinken het beste kopen of juist niet?

Hallo mensen,

Na een lange tijd zonder vogels heb ik toch weer een mooie kamervoillaire samengesteld met 10 nestkastjes en veel nepplantjes.

Nu is m'n vraag welke zebravinken ik het best kan kopen, wil er het liefst 2 koppels in hebben, maar als ze jongen krijgen wil ik ze wel gewoon op een normale manier kunnen verkopen zodat ik er weer nieuw voer voor kan kopen.
    Snap natuurlijk dat wildklemmen niet de slimste koop is, maar wat is het dan wel? Mooie bonte zebra's lijken me bijvoorbeeld een leuke koop en natuurlijk mag een koppel wel wat meer kosten dan een paar euro.
    Graag hoor ik hier wat tips.

Je hebt twee types: grote en kleine zebravinken (tentoonstellingskwaliteit geselecteerd op formaat of niet)

Grote zebravinken raak je soms iets makkelijker kwijt dan kleine, maar sowieso blijf je vaak met mannetjes zitten. Masker verkoopt beter dan wildkleur. Bont verkoopt wisselvallig, sommige mensen vinden dat heel mooi en zoeken naar bont (vooral leken), maar tentoonstellers mijden bont vaak als de pest. Zwartwang en dergelijk doen het ook goed, oranjeborsten, zwartborsten of verschillende combinaties ook. Eigenlijk verkoopt vooral wildkleur, bleekrug en bruin minder goed dat de andere kleurslagen en bont verkoopt wisselvallig.

Je zou ook voor timorzebravinken (ondersoort) kunnen gaan, daar is vraag naar, maar ze zijn wat duurder en niet altijd makkelijk om raszuivere exemplaren te vinden als je er niet zo veel van kent. Ze kunnen kruisen met gewone zebravinken dus houd de twee soorten niet samen.

Opmerking

Eigenlijk moet je houden wat je het liefst ziet. Dit houdt het interessant. maar kweek het liefst met vogels in dezelfde kleuren of je krijgt een wirwar onzuivere vogels
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Je kan ook kiezen voor de Eumo. Die raak je wel kwijt.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ik zou ook gewoon kiezen voor de kleurslag die je zelf het liefste ziet, bij zebravinken hangt het er ook wat vanaf hoe snel je ervanaf geraakt. Om je een voorbeeld te geven: ik heb ze een keer moeten weggeven omdat na 3maanden van te koopstaan ik er nog geen 1kwijt was. Tegenover een andere keer was ik er al vanaf na 4dagen.
          Neem gewoon wag je het liefste wil en ziet, daar ga he het meeste plezier van hebben.

grtjs
          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Working...
          X