Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje wordt verjaagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mannetje wordt verjaagd

Bestane forumleden

Ik heb vier zebravinken in een kooi, twee koppels. Aan de zijkanten van de kooi heb ik twee (nest)kastjes geplaatst waar de vinkjes 's nachts in slapen.

Leuk om te zien dat vier van die vogeltjes in de avond hun slaapplaats opzoeken. Altijd in het zelfde kastje.

Sedert een week wordt een mannetje echter in het kastje geweigerd, hij wordt eruit gejaagd en gaat dan eenzaam in het andere kastje de nacht doorbrengen.

Ik ben benieuwd of iemand weet wat daar de reden voor kan zijn.

Vr gr

Krijn
    Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

Hoe groot is de kooi? De vogels komen namelijk in broedstemming en dan houd je ze beter ofwel per koppel of in groep in een grote vlucht. Twee koppels maken het elkaar lastiger dan een groepje aangezien het bij de mannetjes dan 1 vs1 is zonder afleiding door andere mannetjes.

Opmerking

Ik heb een kooi van 80 cm, Ik heb momenteel geen kooi meer over om te splitsen. Ik zal in de loop van volgende week kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.
      Hartelijk bedankt voor je reactie, zeer gewaardeerd!!

Opmerking

80cm lengte? Kan je ze splitsen? De minimale afmeting voor een koppel zebravinken is 40x40x40. Dat is een gesplitste kweekkooi. In de herfst kunnen ze dan opnieuw samen.

Opmerking

ja 80 cm lengte, ik ga volgende week even kijken voor een kooi zoals jij aanbeveelt en ga ze dan splitsen

dank voor je reactie, zeer gewaardeerd

Grt
          Krijn

Opmerking

Minimale afmeting 40x40x40 mag dan wel zo zijn maar dat is echt wel absoluut minimum, zelf ben ik daar geen voorstander van omdat ik vind dat de vogels ruimte moeten hebben, in zo'n kleine kooi kunne ze niet vliegen en dat is niet zo goed. Ik zou als ik jou was ieder koppel een kooi van zeker 80cm houden.

grtjs
            Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Working...
            X