Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timor zebravink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Timor zebravink

Hallo allemaal,
    Ik heb vandaag een leuk koppeltje timorzebravinkjes gekocht in een dierenwinkel voor 12,50.

Maar nu lees ik op internet dat er ook kleine zebravinken(geen timor) in de omloop zijn. Hoe weet ik nu dat ik de echte timorzebravinkjes heb?

Alvast bedankt!
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

€12,50 lijkt me erg weinig voor een zuiver koppel timor zebravinken, aangezien die niet voor voorkomen.
    Denk dat je dus kleine zebravinken hebt gekocht.
    groeten gijs

Opmerking

Dat zou niet zo leuk zijn.

Ik heb net nog gekeken en de snavel is anders.
      Hij is kleiner.
      Hij is ook veel vlugger.

Hoe kan ik er nu voor 100 procent zekerheid hebben dat het ook echt timor is?
      Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Loodje heeft hier laatst een topic over gehad als het goed is, die heeft zelf ook een koppel en die komen best dichtbij de echte timors dacht ik zo.
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oke ik zal die topic opzoeken

Opmerking

Meschien heb ik een zuivere en meschien niet maar wat is de normale vraagprijs?
            En kunnen ze in een voliere kweken waar ook goulds, binsen,bichenowastrilde enz. Inzit?
            Gr sander

Opmerking

Het beste kun je een foto plaatsen van je koppel, de andere kunnen het beter beoordelen, die hebben al vele jaren meer ervaring namelijk Ik neem aan dat ze er prima bij kunnen, zolang er geen andere zebravinken bij zitten, anders gaan ze kruizen met de andere en dat wil je niet.
              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
              Vergeet niet te kijken op mijn site!
              http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Hoe zet je er hier een foto er op? En gaat dat met het kweken ook goed? Want die grote zebravinken verstoren de nestjes

Opmerking

kan dit je helpen? https://voliere-info.nl/timor-zebravink/
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door parakeetplaza Bekijk Bericht
                    Bedankt!
                    Nu weet ik er wel het meeste van. Maar zijn er ook mensen hier die er ervaring mee hebben met het kweken in een voliere met andere tropen?

Opmerking

Deze afbeelding heeft beide soorten op de foto. Als je naar jouw zebravink kijkt, zou het mannetje onder zijn kin geen zebrastrepen mogen hebben.

Heb je ze trouwens gekocht als zijnde timor zebravinken of dacht je zelf dat het timors waren omdat ze kleiner waren dan de gemiddelde tentoonstellingszebravink?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Heusnoorn Bekijk Bericht

Deze afbeelding heeft beide soorten op de foto. Als je naar jouw zebravink kijkt, zou het mannetje onder zijn kin geen zebrastrepen mogen hebben.

Heb je ze trouwens gekocht als zijnde timor zebravinken of dacht je zelf dat het timors waren omdat ze kleiner waren dan de gemiddelde tentoonstellingszebravink?
                        Hoi
                        Ik zag ze zitten en ik vroeg hoe duur kosten die timor zebravinken en is het koudkweek en hoe duur toen kreeg in als antwoord van vorig jaar en koudkweek en de prijs van 12,50.maar nu ik er in verdiep vindt ik dat best weinig.

Maar mijn zebravink man vindt ik sprekend op die linkse lijken. Maar van een afstand zie je geen strepen maar van dicht bij zie je het heel heel heel lichtjes. Je ziet het bijna niet.

Maar ik denk dat ze best heel zuiver zij. Maar dan toch niet helemaal jammer genoeg.😢

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
                          ...Maar ik denk dat ze best heel zuiver zij. Maar dan toch niet helemaal jammer genoeg.
                          Die ga je ook niet vinden vanwege de inkweek van de gewone zebravink.

Ik zag afgelopen week bij Birdcenter in Dirksland nog een mooi koppel Timor zebravinken zitten. Ongeringd wel es waar maar een erg mooi zuiver koppel

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                            Die ga je ook niet vinden vanwege de inkweek van de gewone zebravink.

Ik zag afgelopen week bij Birdcenter in Dirksland nog een mooi koppel Timor zebravinken zitten. Ongeringd wel es waar maar een erg mooi zuiver koppel
                            Als ik daar nu jongen van heb kan ik die dan wel als timor zebravink verkopen en tentoonstelling spelen?

Opmerking

Lijkt mij wel. Ik doe zelf nooit mee aan tentoonstellingen maar je zou bij de bond eens kunnen opvragen wat de standaard eisen zijn van de Timor zebravink. Je kan dan ook aan de hand daarvan gaan kweken natuurlijk.Tip: Houd hem qua postuur zoals hij is, klein dus. Ik zie tegenwoordig Zebravinken zo groot als kanaries en dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn.

Opmerking

Working...