Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dominant zebravink mannetje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• dominant zebravink mannetje

Ik heb een dominant zebravink mannetje. Moest hem uit de groep halen omdat hij ruzie zocht met de andere vogels. Hij zit nu apart en alleen. Heb geprobeerd twee poppen bij te zetten, maar in de avond begon hij ze aan te vallen. Ook een meeuwtje erbij gezet, maar ook deze viel hij aan. Ik wil hem niet alleen laten zitten. Kan ik proberen een ander mannetje erbij te zetten van een andere kweker, of moet ik hem alleen laten zitten. Of een hele andere vogel erbij zetten? Wie kan hierin adviseren. Hij roept de andere vogels wel steeds. Maar hij kan echt niet terug naar de anderen toe. Ook hij wordt dan aangevallen.

Meestal is dat maar tijdelijk, dat ze elkaar achterna zitten. Is eigenlijk gewoon de rangorde bepalen. Is hij nieuw in de groep ? Het kan best wel een paar dagen duren hoor.
    Maar het het kan voorkomen dat je gewoon een echte twistzieke hebt, heb ik ook eens een Zebravink pop gehad, dan kun je er weinig mee beginnen. Die blijven onrustig en weten van geen ophouden. In dat geval gewoon weg, niet mee kweken (als dat al zou lukken).

Opmerking

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Karin38 Bekijk Bericht
          Ik heb een dominant zebravink mannetje. Moest hem uit de groep halen omdat hij ruzie zocht met de andere vogels. Hij zit nu apart en alleen. Heb geprobeerd twee poppen bij te zetten, maar in de avond begon hij ze aan te vallen. Ook een meeuwtje erbij gezet, maar ook deze viel hij aan. Ik wil hem niet alleen laten zitten. Kan ik proberen een ander mannetje erbij te zetten van een andere kweker, of moet ik hem alleen laten zitten. Of een hele andere vogel erbij zetten? Wie kan hierin adviseren. Hij roept de andere vogels wel steeds. Maar hij kan echt niet terug naar de anderen toe. Ook hij wordt dan aangevallen.
          Wat vervelend!
          Hoe groot is de ruimte waar je je vogels in hebt zitten?
          Hoe groot is de ruimte waar je nu de zebravinkman in hebt zitten en waar je dan een andere vogel bij probeert te zetten?
          Groetjes, Chantal
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Working...
          X