Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste bont

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mijn eerste bont

Deze is gisteren uitgevlogen. Mijn eerste bonte in de buizenvoliere. Sorry voor de slechte kwaliteit maar hij zit niet echt stil ;-)
    Bijgevoegde Bestanden

het is wel een apart vogeltje....
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

inderdaad mooie kleur, vrij appart
      groeten gijs

Opmerking

Niet mijn favoriete kleur, maar best een leuk vogeltje

Opmerking

Opmerking

bont heeft de neiging na x aantal generaties (gedeeltelijk) op te duiken. Daarom proberen sommige fokkers de kleurslag hardnekkig uit hun bestand te houden.

Opmerking

ok bedankt. ik zie net dat je van Oost-Vlaanderen bent. ik ook maar nu woon ik in Vlaams Brabant

Opmerking

bont is een erkende kleurslag op de TT; Er bestaat een standaard voor. Een der moeilijkste kleurslagen om reglementairte kweken. alles moet doorbroken zijn: wangvlek, transtreep, borstband, flanken, buik en borst. bont moet rond de50% verdeeld zijn... dus een moeilijke opgave om het correct te doen.

Dit weerhoudt niemand een vogel daarom mooi of net niet mooi te vinden. over smaken discuteert men niet
                parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Opmerking

Mama blijkt een zwartwang pop. Lijkt zo uit het hedrag. Ze zitten samen aan het nest

Opmerking

houden en volgend jaar bonte zwartwangen proberen te kweken? Vorig jaar heb ik zo eentje verkocht, maar dat was 'een ongelukje', bont dat per ongeluk opdook.

Opmerking

De wangen zijn jammer genoeg rood uitgekeerd en het roodbruine van de flanken komt er ook door. Het is wel een mooie vogel geworden (naar mijn normen ;-) ). Ik ga hem houden en waarom niet bij een popje plaatsen. Hij is herkenbaar en dat is leuk tussen de andere zebra's :-)

Opmerking

symmetrisch bont zoveel mogelijk benaderen. Maar hoeft niet
                          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Working...
                          X