Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bonte timorzebravinkjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bonte timorzebravinkjes

Allen,

Bij jullie mischien wel bekend is de op het moment enorme zoektocht naar timor zebravinken. Ik heb zelf een koppeltje "bonte" timors, maar als je op internet zoekt roept iedereen gelijk dat zijn geen timors maar kleine normale. Hoe kan een timor bont worden? -> mutatie. Hoe is de gewone zebravink ooit bont geworden? ook mutatie. Maar hoe kijken jullie hier tegenaan? Veel handelaren zien gewoon de standaard zebravink die voor een kwartje over de toonbank gaat, soms niet eens geaccepteerd word. Terwijl de "kenners" het neppe timors vinden gezien ze niet volledig wildkleur zijn.

ter vergelijking:

Timor

Normaal

Het is duidelijk zichtbaar dat het timortjes zijn gezien ze hoger op de poten staan (zakken niet in de poten zegmaar) en ze zijn heel slank/slagje kleiner. Heb helaas geen foto's van de timortjes die ik heb zitten.

Ik hoor graag jullie mening hierover
    webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Hoe krijgt men bonte zebravinken?Bont vererft recessief.Dat wil zeggen dat je minstens twee vogels moet hebben die split zijn voor bont.
    Dus ooit lag er in een nest een bonte en is daar mee gaan verder kweken.Maar als je kweekt gewoon voor de hobby moet je daar niet veel op in gaan.Ga je kweken voor de kleuren is het een ander paar mouwen.Bonte worden ook gebruikt om mooie witte te kweken.Want een witte zebravink is eigenlijk een bonte die grijs maskeert.Vraag me niet om daar verder op in te gaan want kon daar zelf niet goed aan uit.Een tijd terug was daar een goeie site over maar die zijn er helaas mee gestopt.
    Nu je twee foto's geven een mooie vergelijking van deze twee vogels.De bovenste zijn duidelijk timor zebravinken.
    Maar de onderste lijken mij ook geen gewone zebravinken.Je hebt hier ook verschil in.Wij noemen het gewone (normaal) en grote.Als je met een gewone naar de tentoonstelling moest gaan kan je het wel vergeten.
    Hopelijk heb ik iets kunnen bij brengen.

Opmerking

Als je een foto van de 'bonte timor zebravinken' plaatst dan kunnen wij beter kijken of dit wel echt bestaat.
      groeten gijs

Opmerking

echte bonte timors bestaan volgens mij niet kweek al 6 jaar timors en heb nog nooit een bonte gehad of gezien . ma een foto van de vogels zou inderdaad helpen .

Opmerking

Working...
        X