Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Mijn 'Dat zou jammer zijn' bedoel ik mee als je geen jongen zou krijgen.
Maar, dan lukt het vast wel de volgende keer.
Wie weet nu toch nog jong straks en ander een volgende keer :-)
Is gewoon heel naar als je net te vroeg weg zou halen en er zit wel jong in. En, de ouders zouden zelf ook moeten stoppen met broeden na een bepaald aantal dagen, als je zelf weg gaat halen dan ontneem je je vogels dat.
Ze konden waarschijnlijk niet uit het ei komen, omdat de schaal te hard was. Tja de luchtvochtigheid zal te laag zijn geweest. Ik zou je adviseren een paar maandjes te wachten. Dan is het warmer en vochtiger. Dan zal je zien dat je sneller succes hebt. Nestkastje nu ook verwijderen, want anders blijven ze leggen en verspeel je uiteindelijk je pop.
Wij hebben ook weleens dat een ei niet uitkomt, en wij hebben ze buiten. Niet ieder ei wordt een vogel.
Een ontwikkeling kan ook om 'andere' redenen stoppen en dus afsterven, dat hoeft niet te komen door volgroeid in het ei en door te harde schaal niet uit het ei kunnen komen.
Je liet al weten dat er een afgestorven 'ei' uit het nest gegooid was. Misschien was er iets niet goed aan de celdeling of zijn ze een keer te lang van het nest afgeweest, je weet het soms gewoon niet.
Opmerking