Ik heb een tijd geleden, toen ik net begon met vogels houden, zebravinken gehad om mee te beginnen. Ik vond ze te druk worden en ze kweekten me te snel in de voliere. Maar ik zou toch graag weer een koppeltje willen hebben in een broedkooi. Eigenlijk wil ik dan niet de gewone wildkleur, maar een mooie kleurslag. De blackface vond ik wel mooi. Een vereiste voor mij moet alleen wel zijn, dat ik ze redelijk makkelijk kan verkopen. Ik heb namelijk maar 1 broedkooi en dus geen ruimte voor opvang van de jongen. Voorheen had ik de gewone wildkleur, maar die raakte ik nauwelijks kwijt en dat probleem wil ik niet weer. Ik vraag me dus af, naar welke kleurslag nog wel een redelijk vraag is, zodat ik mijn jongen vrij snel kwijt kan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mooie kleurslag
Collapse
X
-
Hallo,
Het zijn misschien toch een beetje de bekende maar zijn de bonte niets?
Of anders de witte? Omdat ze toch niet heel onbekend zijn kan je ze misschien makkelijk verkopen. Uit mijn ervaring is er veel interesse in de witte zebravinken want ik had er laatst een stuk of 25 moeten verkopen en had er niet bij gezet hoeveel witte er waren maar de mailtjes vlogen binnen.
-
Of je je jonge zebravinken al dan niet snel kwijt geraakt hangt af van vele factoren.
Ten eerste: de kwaliteit van de vogels. Een mooie zebravink, goed van bouw, kleur en formaat zal altijd wel een afnemer vinden.
Ten tweede: het moment van verkoop. Afhankelijk van het aanbod zal je je vogels snel of minder snel kwijt raken. Al dan niet bij een opkoper.
Ten derde: de kleur. Wildkeur grijze geraak je misschien moeilijker kwijt dan de meer aparte mutatie combinaties. Echt goeie wildkleuren geraak je nog wel kwijt aan een eerlijke prijs maar de specialere kleuren vinden gretiger aftrek, ook al zijn de aangeboden exemplaren van mindere kwaliteit.
Een jammerlijke zaak naar mijn mening want een goede wildkleur is nog altijd de basis...
Naar mijn gevoel ligt de handel toch een beetje op z'n gat zoals wij hier zeggen.
Het is niet makkelijk om je vogels voor een eerlijke prijs te verkopen.
Zelfs de tripels en de eumo's worden volop aangeboden aan zeer scherpe prijzen.
Indien je kwaliteit wil aankopen ga dan naar een degelijke kweker, kijk en vergelijk en tracht zo goed mogelijke vogels aan te schaffen.
Hier leg je reeds de basis om je jongen vlotter van de hand te kunnen doen...
Mvg,
Bart
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door B-art Bekijk BerichtOf je je jonge zebravinken al dan niet snel kwijt geraakt hangt af van vele factoren.
Ten eerste: de kwaliteit van de vogels. Een mooie zebravink, goed van bouw, kleur en formaat zal altijd wel een afnemer vinden.
Ten tweede: het moment van verkoop. Afhankelijk van het aanbod zal je je vogels snel of minder snel kwijt raken. Al dan niet bij een opkoper.
Ten derde: de kleur. Wildkeur grijze geraak je misschien moeilijker kwijt dan de meer aparte mutatie combinaties. Echt goeie wildkleuren geraak je nog wel kwijt aan een eerlijke prijs maar de specialere kleuren vinden gretiger aftrek, ook al zijn de aangeboden exemplaren van mindere kwaliteit.
Een jammerlijke zaak naar mijn mening want een goede wildkleur is nog altijd de basis...
Naar mijn gevoel ligt de handel toch een beetje op z'n gat zoals wij hier zeggen.
Het is niet makkelijk om je vogels voor een eerlijke prijs te verkopen.
Zelfs de tripels en de eumo's worden volop aangeboden aan zeer scherpe prijzen.
Indien je kwaliteit wil aankopen ga dan naar een degelijke kweker, kijk en vergelijk en tracht zo goed mogelijke vogels aan te schaffen.
Hier leg je reeds de basis om je jongen vlotter van de hand te kunnen doen...
Mvg,
Bart
Opmerking
-
Dat zijn ook wel kleurslagen waarbij je pech kan hebben met de jongen; Ik had een koppel ob zb rbuin en door de orb factor kregen mijn jongen een zogeheten 'Extra Wing digit', dus een extra duim.
Zwartwangen verkopen altijd wel goed.... tenminste, hier in het zuiden.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Ongeacht de kleur die je neemt zullen vogels moeten uitgroeien en doorkleuren voordat ze verkocht kunnen worden. Combinaties in het oranje of zwart zullen altijd meer tijd nodig hebben om volledig door te kleuren. Is het niet handiger om eens te kijken of het mogelijk is om ergens een tweede kooi te maken zodat de vogels rustig kunnen kleuren en uitgroeien?
Verder, de handelaren willen ze altijd wel hebben, maar verwacht maximaal een euro stuk.Check mijn blog over zebravinken en andere tropische vogelssigpic
Opmerking
-
Hier 1,75 per stuk. En wat je zegt heb je gelijk in hoor, John; men moet er rekening mee houden dat je de jongen enige tijd in de kooi hebt zitten. Zelfs de 'gewone' soorten kunnen pas minimaal 3-4 weken na uitvliegen bij de ouders weg. Bij mij is dan ook de regel; eerst een nest bijna geheel verkocht voor er weer gebroed gaat worden. Anders puilen de jongen je kooi uit.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door john van der waal1 Bekijk BerichtOngeacht de kleur die je neemt zullen vogels moeten uitgroeien en doorkleuren voordat ze verkocht kunnen worden. Combinaties in het oranje of zwart zullen altijd meer tijd nodig hebben om volledig door te kleuren. Is het niet handiger om eens te kijken of het mogelijk is om ergens een tweede kooi te maken zodat de vogels rustig kunnen kleuren en uitgroeien?
Verder, de handelaren willen ze altijd wel hebben, maar verwacht maximaal een euro stuk.
Zo sneu om die al te verkopen. Als je ziet hoe die nog aan elkaar hangen en toch nog steeds naar de ouders gaan dan verbazen wij ons ervoer dat die al geadverteerd worden en verkocht worden.
Wij verkopen geen vogels die nog niet op kleur zijn, laat staan dat wij vogels verkopen die nog maar net zelfstandig eten.
We houden ze liever een maand of paar maanden langer dat ze lekker in de groep kunnen ontwikkelen.
Ook hebben we daarom een tweede voliere waar ze ook in een groepje in leven.
Misschien een tip voor mensen als hun zebravinken te snel nesten en te veel jongen hebben. Vervang bij een nest van bv 6 eitjes, 3 eitjes voor kunsteitjes. Dan weet je vrijwel zeker dat er min. 2 jongen uit komen. (1 jong is wat sneu omdat jongen elkaar altijd wel opzoeken zodoende dus 3 eitjes en de rest kunsteitjes)
Groetjes, Chantal
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking