Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geel en wit jong zebravinkje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Geel en wit jong zebravinkje

Dit is hem/haar
    Misschien dat het gewoon een beetje vuiligheid is

Opmerking

Dat is poep uit het nest. Zeker geen blijvende kleur dus. Zit hij de hele dag zo sloom? Wordt hij wel gevoerd?

Opmerking

Ik weet het niet maar hij is vandaag uitgevlogen en dan zijn ze altijd rustig

Opmerking

Volgens mij gaat hij het ook niet overleven want ik ging zojuist kijken maar hij lag op zij met lange poten en reageerde niet. Dit zou wel kunnen want heb van de week een wit zebravinkje weggebracht en dat de moeder is...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk Bericht
            Volgens mij gaat hij het ook niet overleven want ik ging zojuist kijken maar hij lag op zij met lange poten en reageerde niet. Dit zou wel kunnen want heb van de week een wit zebravinkje weggebracht en dat de moeder is...
            Dat is een beetje een jammere aktie als je nesten hebt liggen. Kun je hem niet pakken en wat eten geven? Je bent immers verantwoordelijk voor het wegnemen van de moeder. In de toekomst geen vogels wegdoen als je jongen hebt liggen en geen idee hebt wie de ouders zijn. Dan krijg je dit soort trieste toestanden

Opmerking

Ik weet niet hoe het zit met Zebravinken, maar kunnen de mannen niet de jongen eten geven?
              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
              Vergeet niet te kijken op mijn site!
              http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Ik snap dat het niet zo slim is maar ik moest wel want ik ga alle zebravinken verkopen en dan is het heel lastig wat ik met die jongen moet doen. Ik heb er een stuk of 20 die allemaal weg moeten en bij het vangen als er dan zo veel vogels zijn is het best pittig om nou te kijken welke er jongen hebben of niet.

Opmerking

Het is nu wel jou verantwoordelijkheid om voor dit jong te zorgen dat hij/zij niet overlijdt.

Je hebt nu wel een les geleerd, nooit vangen in een voliere wanneer je jongen hebt, omdat de kans bestaat dat 1) de moeder en vader het nest in de steek laten en de jongen sterven en 2) dat je de moeder of/en vader eruit vangt en hierdoor de jongen sterven.

Opmerking

hoe gaat het nu met het jonkie ?
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik kwam er maandag morgen achter dat hij dood is maar volgens mij heb ik geen moeder verkocht omdat ik even heb gecontroleerd uit welk nest hij/zij kwam maar daar zat dat dat beestje wat ik heb verkocht niet bij. Maar de oorzaak er van weet ik dus nog niet

Opmerking

Stress zou het kunnen zijn, dat de moeder gevaar ziet toen jij bent gaan vangen en dacht, ik red mijn eigen hachie, en laat mijn jong wel in de steek

Opmerking

Dat zou idd ook kunnen want ik heb van de week al een paar keer wat moeten vangen dus misschien dat dat het is.

Opmerking

Welnee. Zebravinken stressen even als jij hebt uitgevangen, maar keren daarna weer terug tot de orde van de dag.
                            Oorzaak van de dood kan vanalles zijn; onervaren ouders, te koud voor het jong, zodat hij niet genoeg schreeuwde om eten... soms niet te achterhalen. Sneu, want het was een mooi jong. En zebravink jongen hebben altijd beetje vieze/ gele staarten als ze uit het nest komen. Zolang het niet groen is, hoef je je daar geen zorgen om te maken.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oke bedankt,
                              ik kan nu eigenlijk niks meer aan veranderen maar alsnog handig om te weten

Opmerking

Working...