Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zeer vreemd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zeer vreemd

vandaag zijn mijn 3 jonge zebravinken uitgevlogen van een koppel
    blackface grijs x kuif grijs
    alleen hebben de jonge geen grijze kleur en er zit er 1 bij met hele lichte wangen
    ik hoop dat jullie me met deze foto s verder kunnen helpen
    zonodig kan ik morgen wel nieuwe fotos maken alvast bedankt
    Bijgevoegde Bestanden
    Groetjes van marco

Misschien jeugdrui afwachten?
    Ik weet niet hoe het bij zebra's zit maar veel vogels hebben pas hun definitieve kleur na de jeugdrui.
    Maar dat zullen de zebra kenners wel weten neem ik aan.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Daar wacht ik ook op vond het alleen raar dat uit deze 2 vogels tot nu toe alleen nog maar grijze jongen hebben gegeven en niet zo bruin als nu
      Groetjes van marco

Opmerking

Hoe lang zaten die vogels bij elkaar voor het eerste ei? Als je ze nl broeds uit een groep haalt kan die pop bevrucht zijn door een andere man en nog dagen of zelfs langer eieren leggen die van een andere man zijn. Of zit dit koppel al lang apart van andere vogels?

Opmerking

Over de kleur kan ik net alles zeggen vanaf mijn scherm, maar dat laatste jong is sowieso een zwartborst.
          Dat houdt in dat beide ouders minimaal split zijn hiervoor. Niet alle jongen zijn zwartborsten, dus zijn zijn niet beide ouders volle zwartborsten.
          Een foto van de ouders kan wat meer duidelijkheid geven.
          Ruud.
          www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

Vanavond als ik thuis ben van me werk zal ik even nieuwe foto's maken
            De ouders zaten al geruime tijd gescheiden
            Groetjes van marco

Opmerking

hierbij wat nieuwe plaatjes hopelijk word ik nu een beetje wijzer welkke kleur er uiteindelijk uitkomt
              Bijgevoegde Bestanden
              Groetjes van marco

Opmerking

Een belangrijk kenmerk van zwartborsten is de staarttekening. Deze is niet geblokt, maar heeft een soort v tekening in de lengterichting.
                Ruud.
                www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

foto3 is idd zwartborst ; Het bruine jong op foto2 eerste reeks heeft witte veren... bontvorming ook
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Volgens mij vererft bruin geslachtgebonden......
                    De man zal dus split moeten zijn en de bruine jongen zijn dan poppen.
                    http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

Het. Jonge blackface mannetje word ook steeds bruiner ik snap er niks van hahhaaha
                      Groetjes van marco

Opmerking

Even bij voorbaat, ik heb niet alle wijsheid in pacht, maar volgens mij zit het zo:
                        Als de ouders beide grijs zijn, kan alleen de man split bruin zijn.
                        Bruin is inderdaad een geslachtgebonden mutatie.
                        Wanneer de blf grijze man split is voor bruin, dan is de jonge bruine vogel een pop (als de stuitbevedering bij bruine zebravinken creme kleurig is, is het een pop, is deze wit dan is het een man)
                        Het andere jong is zo te zien een grijze zwartborst (man), te zien aan de staart en aan de wangvlekken.
                        Dat wil zeggen dat beide ouders split zijn voor zwartborst! Anders kan er geen zwartborst uitkomen. Zwb vererft recessief.
                        Jammer dat er geen kuif jong bij zit!!
                        Kuif en blf vererven dominant, dwz dat het een kuif is of niet is, ze kunnen hier niet split voor zijn.

Zie volgende link
                        This website is for sale! allevogels.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, allevogels.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
                        Kijk ook eens op:
                        www.zebravinkkremers.webklik.nl

Opmerking

Ik wou proberen om een blackface kuif te kweken
                          Heb genoeg kuif jongen zitten,deze paring speciaal gedaan omdat mijn kuifen een groot formaat hebben
                          Ga nog 1 ronde doen en dan zit de kweek erop wil ook nog geelsnavel blackface kweken
                          Groetjes van marco

Opmerking

Dat is een mooi voornemen, om een blf kuif te kweken!
                            Als je zo door gaat moeten ze er een keer uit komen.
                            Succes!!
                            Kijk ook eens op:
                            www.zebravinkkremers.webklik.nl

Opmerking

Working...
                            X