Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pop bijna dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pop bijna dood

Hallo iedereen,

Ik heb een zebravinkpop die twee jongen van ongeveer 2 weken oud maar is zeer verzwakt en kan bijna niet meer vliegen en lopen. Ik wil vragen of ik de pop kan weghalen en of de man de jongen dan nog voert en grootbrengt.

Ja de man zal het voeren overnemen.

Is er niet wat meer aan de hand met je pop?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Dit is al het tweede nest achter elkaar, ik heb gewoon een nestkastje opgehangen en heb er niet echt op gelet.

Opmerking

2 nesten na elkaar is geen probleem. Heeft ze niet een ziekte onder de leden die haar verzwakt?
        Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Tot zover ik weet niet

Opmerking

Ik zou haar even op een warme plek, het liefst een warmte kooi zetten en kijken of ze opknapt.
            Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Klinkt als legnood en klopt ook kwa tijd. Voel eens tussen de pootjes bij de cloaca of er geen ei zit. Zo ja, warm zetten en evt indien je dat kan wat olie in de cloaca spuiten. Zeeeeer voorzichtig. Ei moet er heel uit wil je de pop behouden. Als het legnood is meteen apart zetten en dit jaar niet meer mee kweken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Klinkt als legnood en klopt ook kwa tijd. Voel eens tussen de pootjes bij de cloaca of er geen ei zit. Zo ja, warm zetten en evt indien je dat kan wat olie in de cloaca spuiten. Zeeeeer voorzichtig. Ei moet er heel uit wil je de pop behouden. Als het legnood is meteen apart zetten en dit jaar niet meer mee kweken.
                Ik zou alleen olie spuiten en niet voelen; je voelt al snel te hard, dan barst het ei en kan je je pop afschrijven.

Succes ermee.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje Bekijk Bericht
                  Ik zou alleen olie spuiten en niet voelen; je voelt al snel te hard, dan barst het ei en kan je je pop afschrijven.

Succes ermee.
                  Je kan prima even met je vingertop voelen of er een ronde verdikking net voor de cloaca tussen de pootjes zit zonder het ei te breken. Ik zou nl geen olie in de cloaca spuiten als er geen ei zit. Dan stress je de pop alleen maar en dan gaat ze nog eerder het hoekje om. Denk echter dat dat al gebeurd is want de TS reageert niet meer.

Opmerking

Ja, maar als je niet zo kundig bent druk je misschien te hard. Ik ben zo onhandig.
                    Ik spuit altijd olie tegen en rondom de cloaca. IN de cloaca kan niet eens, want dat is te nauw, plus dat je dan het ei stuk kan tikken.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                    X