Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten in vogelkooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Planten in vogelkooi

Ik zou graag wat groen in onze vogelkooi hebben ipv ernaast :-)
    Welke plantensoorten zijn daar goed voor ? Iemand hier ervaring mee ?

Ik heb wel niet zo'n grote vogelkooi ,zie bijlage !

Bedankt voor de tips.

Benny
    Bijgevoegde Bestanden
    Groetjes Benny

Ik zou in zo'n kooi lekker voor kunstplanten kiezen, ik weet niet of zebravinken slopers zijn, maar kunstplanten kan je lekker afwassen als ze vol ontlasting e.d. zitten.

Gewoon een paar Hedera guirlandes en zo ophangen: http://www.maxifleur-kunstplanten.nl/kunst-hangplanten
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik heb mijn planten van de leverancier genoemd door populier. Op dit filmpje zie je wat ik er mee gedaan heb: http://youtu.be/R2bk_0zaiI8

Gewoon vastzetten met een tyerib of een oogje waarin je de steel van de kunstplant kan steken.
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Mooie kooi hoor, heus wel ruim. Neppplanten zijn prima, maar ik zou dat plantje dat er nu voor staat er ook in zetten (is gewoon een spar?) dan kunnen ze een klein beetje aan knagen en mee frummelen.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

in mijn voliere ( 2 koppels jap meeuwen en 3 koppels zebravinken) staat een kale kerstboom. deze was dood en hier hebben de vogels de dode naalden afgehaald die ik later opgeruimd heb. de jongen zitten in de boom en zo zitten ze niet op de grond. de jongen kunnen sneller vliegen doordat ze naar boven "hupsen"en dan omlaag springen.

Opmerking

'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Mooie kooi voor je vogels! Ik ben het met Populier en HansV eens en zou er nep groen in doen. Dit behoud mooi de verse groene kleur en kun je zo nu en dan lekker afsoppen. Ik heb het ook met echt groen geprobeerd, onder andere bamboe en siergrassen. In de volle grond in een voliere lukt dat wel, maar in een dergelijke kooi blijft dit niet mooi denk ik. De vogels gaan er toch aan/op zitten en voor je het weet ziet het er niet meer zo mooi uit als eerst. Wat je wel zou kunnen doen is een paar mooie takken snoeien en die in de kooi zetten, dat ziet er ook heel natuurlijk uit.

Opmerking

Opmerking

Ja, coniferen zijn ze niet echt dol op vanwege de geur denk ik. Dan zal die ook wel net zo smerig smaken als hij geurt. Grassen heebben hier nog nooit overleefd. De eerste sprietjes uit de grond werden al kaal gekauwd.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Bedankt voor alle tips foto's en filmpjes!

Ik zal inderdaad dat sparretje dat er nu naast staat in een kleinere pot in de kooi zetten.

En aangezien ik het graag wat proper hou zal ik kiezen voor de nep plantjes.
                    Ik laat binnenkort het resultaat zien :-)

nogmaals bedankt .

Benny
                    Groetjes Benny

Opmerking

Echte planten leven hier niet lang helaas. Mijn zebravink en twee zilverbekken versnipperen vakkundig alles wat ze in hun slaapnestje kunnen proppen. Sparren, coniferen, buxus , tijm, bosaardbei, heide etc... Het enige groen wat mooi blijft zijn de bosjes kunstgroen die ik erbij gehangen heb.

Opmerking

'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

in mijn voliere waar 5 koppels zebravinken in zitten heb ik vandaag in een bak van 60x 50 en 30 cm hoog gezet. hierin heb ik bamboe en klimop staan. moet zeggen dat in ze nog niet betrapt heb maar ik geef ze dan ook 1 keer per 2 dagen groenvoer.

Opmerking

plantjes

Bedankt voor de tips.

Ik ben dan toch maar voor de nep plantjes gegaan :-)
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Groetjes Benny

Opmerking

Geweldig! Ik wist niet dat vogels dat konden. Knap hoor. Hahaha
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                              X