Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vraagje

Ik was zo ongeduldig om in het hokje te kijken ,toen vlogen ze er met drie uit.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Ze zitten nu samen met nog 3 andere koppeltjes.

Laat ik ze zitten of neem ik ze apart ?

Alvast bedankt voor de tips.
    Groetjes Benny

kunt ze apart zetten met 1 van de ouders of met de vader en moeder
    nooit de jongen alleen apart zetten voor ze zelf kunnen eten

Opmerking

Op het filmpje te zien, gaat het wel goed zo. Ik zou er dus mooi niks aan doen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

moet ik henk gelijk in geven, moeder voert goed en zie idd niets slechts dus zou ze ook gewoon laten zitten hoe ze nu zitten.

Opmerking

Inderdaad. Het gaat goed zo, dus waarom weghalen?
          Ruud.
          www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

oke dan ga ik ze voorlopig laten zitten en een beetje in de gaten houden.

Duurt het eigenlijk nog lang voor ze zelfstandig beginnen eten ,ik heb geen idee hoe oud ze zijn.
            Groetjes Benny

Opmerking

Ik heb deze link voor je opgezocht. Was nog even zoeken want veel websites geven lang niet de complete informatie wat ik wel eens erg jammer vindt.
              http://www.volierevogels.nl/Beschrij.../zebravink.htm
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Ik heb deze link voor je opgezocht. Was nog even zoeken want veel websites geven lang niet de complete informatie wat ik wel eens erg jammer vindt.
                http://www.volierevogels.nl/Beschrij.../zebravink.htm
                Bedankt,weer wat bijgeleerd :-)

Wat mij wel verwonderde is dat men na drie legsels de nestkastjes wegneemt.
                Waar moeten ze dan slapen ? Ze staan bij ons in de veranda waar het nu niet echt heel warm is. Moet dit echt ?
                Groetjes Benny

Opmerking

De nestkastjes halen ze weg om de popjes niet uit te putten.
                  Want die gaan waarschijnlijk gewoon door met nestjes maken etc.
                  Je kan er ook gewoon zelf voor kiezen om de kastjes te laten hangen en dan gewoon zien waar het schip strand. Als ze d'r zelf geen zin meer in hebben zullen ze toch wel stoppen.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Jonkies kunnen best een tijdlang bij de ouders blijven, maar laat ze niet tot kweken komen als broer en zus, dat is om (erfelijke) problemen vragen.

Het kunnen echte legmachines worden en daarom zegt men dat 3 kweekronden ruimschoots volstaan en stopt men de kweek. Weet ook dat zebravinken geen eeuwigheid leven. Als je mooie en goeie hebt, best tijdig jong materiaal inschakelen in de kweek.
                    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Working...
                    X