Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wildkleur - beschrijving?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wildkleur - beschrijving?

wildkleur heet grijs.

bruin is een mutatie en dus niet officieel wildkleur.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

ok bedankt. gewoon om even te weten
      :-)

Opmerking

Grijze mannen kunnen overigens wel split voor bruin zijn. Poppen nooit, want bruin is geslachtsgebonden.
        Als een pop grijs is, heeft ze ook geen bruin bij zich.

Als een grijs koppel een bruin jong krijgt weet je dat de vader split is voor bruin..... en dat het bruine jong altijd een pop is, nooit een man.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Bestaat bruin bij zwartwang? of moet ik mij daar geen zorgen om maken als ik een voorkeur heb voor grijs?
          Ik ga een groep zebra's houden in de voliere maar zoals gezegd gaat mijn voorkeur naar grijs....

Opmerking

'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

ok, bedankt. mag men blijven verder kweken met enkel grijs? of geldt voor de zebravink ook zoiets als bijvoorbeeld intensief voor kanaries? kleine spoedcursus waarvoor alvast mijn dank!

Opmerking

'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

ok, nu merk ik dat ik even ga moeten bijlezen op een of andere site....als ik dan nog vragen heb stel ik ze wel in een andere post. alvast heeeeel erg bedankt voor de inlichtingen

Opmerking

Graag gedaan en veel succes met lezen.

Bij de meeste dierenwinkels heben ze trouwens voor 7,95 ook een leuk boekje over zebravinken van 'Over Dieren'.

daarin staat ook heel veel over kleurmutaties, met mooie foto's erbij.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Opmerking

Hij kijkt een beetje.... stoned.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Hij lijkt zo groot... Ik dacht dat ze net iets kleiner waren ;-)

Opmerking

Wij kweken ze naar formaat he. Vandaar dat ze ze groot zijn bij ons.

Wat je eerdere vraag betreft: alle mutaties kan je kweken in twee basiskleuren: de lijn grijs en de lijn bruin.

Zowel voor bleekrug, masker, wang, pastel, zwartwang, zwartborst, witborst, blackface, oranjeborst, agaat,... zowel bruin of grijs.

Dan ook de combinaties van meerdere factoren b.v. zwartwang blackface; zwartborst-blackface, oranjeborst-zwartborst, enz...
                            zelfs triple combinaties: oranjeborst-zwartborst-blackface,..

even googlen naar zebravinkenclub nl of be en daar kan je foto's zien van hoger vernoemde mutaties. geniet maar...
                            parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Working...
                            X