Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Naast de gouldamadines nu ook zebra vinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Naast de gouldamadines nu ook zebra vinken

Hallo allemaal.

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste koppeltje zebravinken opgehaald.
    Ze hebben elkaar geaccepteerd en zijn momenteel een nest aan het maken.

Hierbij een foto:

De man toont op de foto de flank niet helemaal ( dit doet hij normaal wel)

Wat vinden jullie er van ?

Groeten,

1000HrZ
    Bijgevoegde Bestanden

Ik heb er geen verstand van maar vind het wel een prachtige foto en wat mij betreft zien ze er prachtig uit.

Niet bepaald een kennersopmerking maar vind zo,n eigenwijze kijk van de man leuk om te zien.

Zou graag ook een koppeltje zebravinken in mijn voliere willen doen. Maar lees teveel dat zebravinken de nesten van de Goulds verstoren. Doe het daarom maar niet. Succes met dit nieuwe begin.

Groeten
    Rob koppen

Opmerking

Hoi Rob,

Dank voor je reactie.
      Ja die man ging er echt voor zitten haha

Ik ben ook geen kenner. Al heeft een kennis van mij me redelijk op de hoogte gebracht van de kenmerken en tekening eisen van de zebravinken.

Mijn vriendin vond ze zo leuk dus heb ik een koppeltje geregeld. Ik wil er nog 1 of 2 koppels bij hebben voor de leukigheid :-) Maar wel TT kwaliteit natuurlijk.

Groeten,

1000HrZ

Opmerking

De man is van vrij behoorlijke T.T. kwaliteit. Heb zelfs een vermoeden dat er Engels bloed in zit. Helaas is het geen echte grijze, maar een grijsbruine. Best kan je dat bruine er uit kweken door een behoorlijke grijze pop van T.T. kwaliteit aan te schaffen.

De, pop die werd aangekocht, is echter van povere T.T. kwaliteit.

Opmerking

Staart van de man knikt naar beneden. Kan een momentopname zijn, maar als hij dat altijd heeft is hij niet geschikt voor TT.
          Daar is en naam voor, zo'n hangstaart, maar dat ben ik even kwijt.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

iedereen bedankt voor de reacties

De pop heeft op de TT 89 punten gescoord en heeft wat minder gescoord omdat er nog wat rui puntjes op de kop zaten

Keurbriefje:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door 1000HrZ
              iedereen bedankt voor de reacties

De pop heeft op de TT 89 punten gescoord en heeft wat minder gescoord omdat er nog wat rui puntjes op de kop zaten
              De pop heeft 89 punten gescoord..... waarom wordt er op dat briefje dan gezegd dat de flanken goed zijn??? Pop heeft geen flanken, dacht ik?
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Hoi troetelduifje.

Er staat goede flankkleur.
                Geen idee waarom dit apart vernoemd wordt.

Opmerking

Tekening is ook van een mannelijke vogel.... Nou ja, 89 is niet slecht dacht ik.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Opmerking

nee zo slecht is dit niet, meeste zitten op 91 punt ofs dus zo veel verschil is er niet.

alleen tot die andere wat winnen juist wat beter zijn dan natuurlijk, maar 89p is ook al zeer mooi.

Opmerking

Ik weet niet hoe zulke briefjes er uit horen te zien verder, maar kan best dat ze 1 soort gebruiken hoor. Ik heb nooit voor TT gekweekt.

Knap trouwens dat je dat handschrift kunt ontcijferen hahaha.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Haha dat handschrift van keurmeesters ja.... ik heb voor onze TT een verhaal dat de keurmeesters geschreven hadden uitgetypt, en ik zal je vertellen dat was net Arabisch.

Opmerking

Hoi Barmsijscabaret,

Bedankt voor je toelichting.

De buik is inderdaad wat aan de lichte kant, al oogt hij inderdaad op de foto wel erg wit.

Zebravinken zijn voor mij ook helemaal nieuw, dus mocht je verder nog op of aanmerkingen hebben hoor ik het graag!

Opmerking

Working...
                            X