Ik heb sinds vorige week 2 nestjes jonge zebravinkjes.. Ik ga ze niet verkopen voor de winter.. Maar hoe kan ik nou straks het verschil zien in het voorjaar tussen de ouders en de jonge? Moet ik ze ringen ofzo? Ik hoor het graag...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ik heb net jonge..
Collapse
X
-
te groot kan ook gevaarlijk zijn, zodra hij op het gewrichtje gaat zitten kan de poot daar brekenOorspronkelijk geplaatst door GravenImagePas wel op dat ze niet te klein zijn. Ietsjes groter is kan beter zijn, zodat het los hangt aan de poot en niet strak zit.Duco
Opmerking
-
2.7 mm. Je hebt kleurringen/knijpringen gekocht neem ik aan?
http://www.nbvv.nl/ringen/ringmaten.asp
Opmerking
-
Nou net een controle gedaan.. Alle ringen zijn eraf.. Ik heb er ook nog maar 1tje terug gevonden.. De vogeltjes zijn toch alweer 8 dagen oud.. Zijn de ringen dan toch te groot of moet ik nog ff wachten? Ik was al bang dat ze te klein zoude zijn..Oorspronkelijk geplaatst door SupermoekeKlopt.. Als ik ze meet is de grootste afstand zo'n 3mm... Ik heb toch wel de goeie omgedaan?.. De verkoper zei dat het voor zebravinken zijn..
Opmerking
-
Ik heb van die ijzere ringetjes.. Die moet ik toch gewoon om het pootje heen schuiven?. Want ze zitten al gewoon dicht.. Misschien wel een hele stomme vraag hoor...Oorspronkelijk geplaatst door B-artKnijpringen kan je altijd nog om doen.
Je kan gerust nog wachten tot de jongen uitgevlogen zijn.
Aan de kleur van de snavels kan je de jongen nog wel een tijdje onderscheiden van de ouders...
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking