Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wooninrichting..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wooninrichting..

Ik heb een koppeltje zebravinkjes en die doen de wooninrichting van zo'n 3 hokjes.. In het laatste komen ze wel het meest en slapen ze ook.. Maar de andere 2 richten ze ook in.. Weet misschien iemand hoe had komt?

Oorspronkelijk geplaatst door Supermoeke
    Ik heb een koppeltje zebravinkjes en die doen de wooninrichting van zo'n 3 hokjes.. In het laatste komen ze wel het meest en slapen ze ook.. Maar de andere 2 richten ze ook in.. Weet misschien iemand hoe had komt?
    Weet iemand dat?

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Probleem is dat als je een slaapnest ophangt ze hierin vaak ook gaan nestelen. Als je niet wil dat ze kweken kan je ook een plankje in de kooi aanbrengen. Dan zal je zien dat ze hierop tegen elkaar aan gaan liggen.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oke.. Dus ik moet dan eigelijk het dubbele aan kastjes hangen..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
            Probleem is dat als je een slaapnest ophangt ze hierin vaak ook gaan nestelen. Als je niet wil dat ze kweken kan je ook een plankje in de kooi aanbrengen. Dan zal je zien dat ze hierop tegen elkaar aan gaan liggen.
            We willen wel graag wat jong grut.. Lijkt me erg leuk.. Dus het is niet raar dat ze 3 nestkastjes aankleden..

Opmerking

Ze kunnen geen keuze maken Lekker laten gaan, dan komt het vanzelf goed.

De pop is wel minimaal 10-12 maanden oud?
              Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Ze kunnen geen keuze maken Lekker laten gaan, dan komt het vanzelf goed.

De pop is wel minimaal 10-12 maanden oud?
                Weet ik niet.. Ik heb ze in een dierenwinkel gekocht..

Opmerking

Als je het niet zeker weet loop je risico op legnood bij de pop. Denk dat je dat niet moet willen. Dus even informeren bij de dierenwinkel. Probleem is dat dierenwinkels meestal jonge zebravinken van kwekers opkopen. Had de zebra pop nog wat zwart in de snavel toen je haar kocht?
                  Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Als je het niet zeker weet loop je risico op legnood bij de pop. Denk dat je dat niet moet willen. Dus even informeren bij de dierenwinkel. Probleem is dat dierenwinkels meestal jonge zebravinken van kwekers opkopen. Had de zebra pop nog wat zwart in de snavel toen je haar kocht?
                    Ik heb ze pas een week.. Maar al mijn koppeltjes zijn met nestjes bezig.. Ik zal ff kijken..

Opmerking

Alle 4 de poppen hebben mooie oranje snaveltjes..

Opmerking

Hoeveel mannen en poppen heb je precies? Je spreekt over 4 poppen en hebt drie nestkastjes hangen. Dat gaat ellende geven.

Als je niet weet of ze wel oud genoeg zijn zou ik er persoonlijk niet mee kweken. Je hebt kans op legnood bij de poppen.
                        Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Ik heb 4 mannen en 4 poppen en ik heb 5 kastjes hangen.. Mij vader heeft ook vorige week zebravinkjes gehad en die zijn ook bezig met nestjes.. en we hebben ze op een ander adres gehaald..

Wat kan ik dan het best doen?

Opmerking

aantal nestkastjes.

Voor tropen in het algemeen geldt dat je minimaal twee maal zoveel nestkastjes ophangt als het aantal koppels in het verblijf; in dit geval dus 4 koppels = 8 nestkastjes.

Hang ze op verschillende hoogten - voor zebbies wel in het boven gedeelte van het verblijf.

Half open nestkastjes, bloempot of als je echt Hollands wil doen een klomp ophangen!

Success ermee. ik ga afhaken omdat ik weer op pad moet naar een ander deel van Australia.

Groet, Kees, NT, Australia.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                              Voor tropen in het algemeen geldt dat je minimaal twee maal zoveel nestkastjes ophangt als het aantal koppels in het verblijf; in dit geval dus 4 koppels = 8 nestkastjes.

Hang ze op verschillende hoogten - voor zebbies wel in het boven gedeelte van het verblijf.

Half open nestkastjes, bloempot of als je echt Hollands wil doen een klomp ophangen!

Success ermee. ik ga afhaken omdat ik weer op pad moet naar een ander deel van Australia.

Groet, Kees, NT, Australia.
                              Oke.. bedankt voor je antwoord.. Dan ga ik er ddl nog wat bijhalen...

Opmerking

Working...
                              X