Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broedkooi als definitieve huisvesting?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• broedkooi als definitieve huisvesting?

Het voordeel is dat het een lange kooi is met schuifladen en je evt. andere broedkooi er op kan zetten met andere vogels.

Helaas geen idee waar je een badje kan ophangen.

ps: mijn zebra's komen uit een winkel. wellicht in de toekomst een keer een nestje voorlopig is dat uitgesloten sowieso al om hun leeftijd neem ik geen risico mee.

hoeveel zebra's heb je in totaal.
    ik zie ook liever een lange dan hoge kooi.
    als ik het goed begrijp hou je hem dan gewoon groot 120 .
    je doet hem niet verdelen in 3e.
    120 is wel te doen maar ik zou er niet meer dan 1 a 2 koppels in doen en 2 koppels is weer niet zo geslaagt kwa ruzie enzo.
    wat wel zou kunnen is dat je je kanarie man bij je zebra's zet dan is ook hij niet zo alleen maar als je er zo.n zelfde kooi op zet en je koop een kanarie erbij dan is dat nog beter natuurlijk.
    groetjes Anneke.
    ps . er zijn vast mensen die zeggen niet doen is te klein maar ach er zijn er ook die ze in een piep klein kooitje zetten . en 120 is niet piep klein.

Opmerking

Ik heb momenteel 1koppeltje zebra's. 1kanarie-man. In de toekomst wil ik mogelijk gaan uitbreiden. Uiteindelijk wil ik gem. 6vogels in een kooi. Vogelformaat zebra's max. kanariegrootte. Ik ben tussendoor aan het brainstormen, om te bedenken wat ik wil. ik lees weleens reacties dat mensen zeggen dat een broedkooi goedkoper is als een gewone kooi. Ik kan nergens lezen of iemand het daadwerkelijk als definitieve kooi is gaan doen.

Ik heb deze kooi als voorbeeld gegeven, 120cm lang is super voor de vogels. Als je het vergelijkt met de meeste kooien die 60cm breed zijn voor dezelfde prijs. Kooien die 1m lang zijn hebben vaak een tralie afstand van 1,5-2cm dat lijkt mij riskant met meerdere vinken van zon klein formaat.

Opmerking

Ik heb van de week deze kooi gekocht, had hem binnen 2 dagen in huis.

Opmerking

Wat een toeval, die kooi heb ik ook gezien. Het is de enige die mij tot nu toe bevalt qua breedtemaat

Opmerking

Working...
          X