Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn dit allebei poppen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zijn dit allebei poppen?

Bijgevoegde Bestanden

De grijze (donkere) vogel moet nog doorkleuren maar er lijkt al wat zebratekening op te komen en wat oranje op de wang, dit is dus een man. De masker grijze (lichte) vogel is een pop.

Opmerking

Onze zebravinken van dezelfde leeftijd (geboren rond 11 april) zijn al heel behoorlijk op kleur. Kijk anders maar even op onze site voor het verschil.

Groetjes, Chantal

aanvulling: heeft je donkere nog wat zwart op de snavel of zie ik dat verkeerd?
      Zo ja, dan is 'ie een stukje jonger dan 2-2,5 maand (naar mijn idee).
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

als je de foto van de donkere vogel erg groot maak zie je dat er een flank streep begint te komen.
        dus een man en de maskergrijse een pop.
        Anneke.

Opmerking

Ik weet het niet helemaal 100% zeker. Maar als ik goed kijk bij de 2e foto. vermoed ik dat het een maskerbruine pop is?

niet 100% dus wacht even antwoord van kenners af.

Opmerking

volgens mij is het zelfs een wang popje.
            in iedergeval geen masker.
            Anneke.

Opmerking

Voor zover vanaf deze foto te zien lijkt met me een masker grijze pop. Omdat het een zwartoog is, is de staarttekening erg licht van kleur en de kop is wat grijs. Als het een roodoog zou zijn, dan zou de kleur in het geheel wat warmer zijn en de staarttekening donkerder.

Opmerking

lijkt me ook een masker grijze pop

zoals hierboven al gezegd is de kop te grijzig

zonder twijfel een pop

het andere jong zit in verkeerde positie om goed te zien dat het een man of pop is

zie nog niets op de teugelzone en wangen zijn er toch ook nog niet echt te bespeuren

in vooraanzicht zouden we al meer eruit kunnen maken

Edit; uit welke koppeling komt de rechtse pop?

Kan ook wel een wang zijn, is niet erg makkelijk te zien

Opmerking

@ Linda1975, ik zag het niet maar andere mensen wel.. Zie jij al wat kleur bij de zebravink komen?
                  Ben benieuwd wat het nu is, omdat onze al veel eerder begonnen te kleuren. (wat dus kan betekenen dat jouw zebravink jonger was dan dat de verkoper dacht). Groetjes, Chantal
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Working...
                  X