Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor Zebravinken zijn dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat voor Zebravinken zijn dit?

Dag,
    mijn man en ik zijn nog maar beginnende leken en hebben een voliere in onze tuin gebouwd van 3m lang op 1.90m hoog en 95 cm diepte. Nu hebben we gisteren Zebravinkjes gekocht en hebben ze mijn man wijs gemaakt dat het om 2 (witte) popjes en 2 (wildkleur) mannetjes ging. Dat van die mannetjes klopt ma over een van de popjes twijfelen we ik denk dat het eerder een masker grijs mannetje is.
    Dus onze vraag is het een Masker grijs mannetje en het popje welke kleurslag is dat?

Alvast bedankt,

Lin
    Bijgevoegde Bestanden

Wildkleur

Waar ik rond hang ziet een wildkleur Zebbie er zo uit.

Foto gemaakt Cowards Springs, Oodnadetta Track, SA, Australia.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Is eigenlijk helemaal niet belangrijk hoe de kleur heet. Het zijn gewoon mooie leuke vogeltjes.
      Wildkleur is het in iedergeval niet ,en zuiver wit ook al niet.
      Zelfs de witte kunnen best mannen zijn ,want de snaveltjes zijn wel erg donker.

Je gaat er als de witte popjes zijn ,in iedergeval hele mooie jongen van krijgen. Bonte en zelfs helemaal witte.

Opmerking

Belangrijk?

Vind ik dus wel.

Behalve het feit dat Lin en haar man nieuw zijn in de vogel hobby en hoogst waarschijnlijk genieten van de vogels ongeacht de kleur, is het belangrijk dat ze niet iets worden aangesmeerd.

Als jij, niets wetend van auto's een Mercedes gaat kopen wil je toch ook niet thuis komen met een Trabant? Beide auto's hebben vier ronde wielen; een op iedere hoek, en krijgen je van A naar B.

Lin en haar man zitten nu - gelukkig - op het forum dus dit zal ze geen tweede keer gebeuren; leuke vogels of niet.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Alvast bedankt voor jullie reacties maar denk dat jullie het verkeerd begrepen hebben en sorry ligt aan mijzelf, de 2 zebra vinkjes die ik op de foto's hierboven liet zien zijn de zo gezegde witte popjes. De wildkleur zijn mannetjes (hier zijn we zeker van) zal ook van deze even een foto posten.

Lin
          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Dan ben je jammer genoeg afgezet.
            Er is op de foto's goed te zien dat er al zeker 1man zit op je foto's
            waar de poppen zouden moeten opstaan.

De 'witte' met wat aanslag zou ook een man kunnen zijn gezien de
            redelijk rode bek.

Opmerking

ik denk ook dat dat witje een man zal zijn. de snavel is rood niet oranje.
              Anneke.

Opmerking

Ik denk dat het ene mannetje een bleekrug grijze is, de witte lijkt mij een mannetje met wat bont.
                Er zijn ontzettend veel kleurslagen, maar over het algemeen; popjes hebben geen wangvlek en de snavel is minder fel rood dan die bij mannetjes.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Het lijkt er inderdaad op dat je 4 mannetjes zijn aangesmeerd...
                  Waar heb je de vogels gekocht en wat heb je betaald als ik vragen mag ?
                  Ik vraag dit, omdat ik vermoed dat je ze bij een handelaar , via internet, hebt gekocht. Misschien is het handiger om via internet een kweker te zoeken ? Dan betaal je wat meer misschien, maar je weet precies wat voor vogels je hebt en hoe oud ze zijn, etc.
                  Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Opmerking

De twee laatse foto's zijn twee wildkleur mannetjes.
                    De eerste foto's zijn van een masker grijze man en een witte (met aanslag). Ik twijfel een beetje. Ik denk dat het wel een pop zou kunnen zijn. Zeker weten doe ik het niet.
                    Ruud.
                    www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

Opmerking

De prijs van 4 euro per stuk is aan de hoge kant voor de "gewone" zebravinken..
                        Ik zelf ga zo 5 koppels uitzoeken bij iemand voor 1,50 per vogel, dus dat zegt niet zoveel.
                        Die wildkleur zijn 100% man, de witte vinkjes heb ik geen idee van ik zie het verschil nog altijd niet terwijl ik zelf ook witten heb zitten haha.
                        16 Jarige Zebravinken houder.

Opmerking

Gemakkelijk zat, de mannetjes zingen
                          Met vriendelijke groet:
                          Henk.

Opmerking

Ja maar probeer dat maar eens te ontdekken bij de koop van vogels, het lukt mij niet haha!
                            Ik ga niet een uur voor iemands voliere zitten wachten tot er 1 begint teschreeuwen
                            16 Jarige Zebravinken houder.

Opmerking

Working...
                            X