Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pop zebravink gaat op man zitten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pop zebravink gaat op man zitten

Ik heb een zebravink man met aan een kant en wangvlek en wel de zebrastrepen op de borst.
    Dat lijkt mij dus een man. De pop is grijs zonder wangvlekkenof zebrastrepen.

Nu gaat de man op een stok zitten en met zijn staart horizontaal snel bewegen, vervolgens gaar de pop op de man zitten. is dit normaal? Ik dacht altijd dat de man op de pop ging zitten.. Voor het bevruchten zeg maar. ....

Groeten

Oorspronkelijk geplaatst door Noes277
    Ik heb een zebravink man met aan een kant en wangvlek en wel de zebrastrepen op de borst.
    Heeft de 'man' aan de andere kant dan geen wangvlek of borststrepen zoals in onderstaande link?

Dan is dat een halfzijder; half man, half pop en die zijn onvruchtbaar.

Waarom de pop op hem/haar gaat zitten weet ik niet, misschien dominantie; mannen dekken elkaar onderling ook wel eens om de baas te willen spelen.

of je pop is niet echt een pop.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

@troetelduifje... Hij heeft inderdaad maar aan 1 kant een wangvlek... De borststrepen lopen zo goed als helemaal rond... Maar de foto lijkt er wel heel veel op. ..

Bedankt voor je reactie. ..

Opmerking

maak eens een foto, dat geeft duidelijkheid.

maar zoals je beschrijft heb je een halfzijder. daar heb je helaas niets aan qua kweek, maar als gezelschapsdier doet dat er niet toe natuurlijk.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ok. . Zal een foto maken. . Weet niet of het vandaag lukt. ... Bedankt

Opmerking

Dit is zebravink
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Nee, ik denk niet dat dit een halfzijder is, omdat hij wel op beide flanken (0nder de vleugels) kleur met stippen heeft. Hij mist alleen 1 wangvlek, maar volgens mij is het een bonte en heeft hij gewoon 1 grote bonte vlek op de plek waar zijn wangvlek hoort te zitten.

Heeft er nog iemand anders iets over te zeggen misschien?
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ik ben het met Troetelduifje eens.
                Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ok en weet iemand ook waarom de vrouw op het mannetje springt. . En dat de man zo met zo'n veren beweegt? Bedankt hans en troetel voor de antwoorden

Opmerking

is de pop wel een pop? wat voor kleur heeft ze?
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Grijs wildkleur. Zonder wangvlekken of zebrastrepen

Opmerking

en zonder bruin aan de zijkanten? Tja, dan kan het gewoon een dominante pop zijn.

Als de man flappert met zijn veluegels wil hij gewoon aandacht. Ze maken dan ook kleine geluidjes, alsof ze een beetje kreunen lijkt wel. daarmee lokt de man de pop.

mischien is het een wat jonger koppel, dat ze er nog niet zoveelsjoege van hebben hoe het moet, maar dat komt dan vanzelf wel eens goed.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Nou dan wachten we het af. .. in ieder geval bedankt voor al je antwoorden. .. En mochten er leuke zebravinkjes komen krijg je een geboortekaartje..:-)

Opmerking

Leuk! Succes ermee.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                            X