Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snaveltje groeit te ver door.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Snaveltje groeit te ver door.

Hallo allemaal,

Ik heb een zebravinkje, van december 2011, waarbij de bovenkant van het snaveltje te ver is gegroeid. Het is een scherp puntje geworden. Ik wil hem graag helpen voor hij zich bezeerd maar weet niet hoe ik dit kan doen. Wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Alvast bedankt. Groetjes,

Monique

Oorspronkelijk geplaatst door Lavender
    Hallo allemaal,

Ik heb een zebravinkje, van december 2011, waarbij de bovenkant van het snaveltje te ver is gegroeid. Het is een scherp puntje geworden. Ik wil hem graag helpen voor hij zich bezeerd maar weet niet hoe ik dit kan doen. Wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Alvast bedankt. Groetjes,

Monique
    dit kan je met een ngelschaartje afknippen dat is net als bij jou nagels.

ik zou niet meer met de uoders en dat jong verder kweken dit is namelijk erg hartnekkig verervend komt dus steeds terug
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Lavender
      Hallo allemaal,

Monique
      Monique,
      Gewoon met een schaartje het puntje er af knippen.

Komt wel meer voor,ook bij o.a. kanaries.

Zorg dat er iets is waarmee ze het snaveltje kunnen slijpen, b.v.
      een sepia of een baksteen.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

snavel

Ik had dit bij een gouldamadine,toen ik hem bij wou knippen ging hij meteen dood in mijn hand,maar na hem goed te bekijken en te voelen zag ik dat ik eigenlijk te laat was,want hij was erg mager,dus wees er wel bijtijds bij.

mvg Jan

Opmerking

Hartstikke bedankt allemaal.

Ik ga er morgenochtend gelijk werk van maken. Hij ziet er gelukkig niet slecht uit en doet het verder goed. Na het knippen zal ik hem goed in de gaten houden. Ik heb er wel zon vierkant blokje in hangen maar daar doen ze niets mee. Gaan we ook vervangen. Komt goed. Groetjes,

Monique

Opmerking

Als je het eng vindt om zelf te doen, ga even langs een dierenarts.

Of je moet toevallig een goede vogelaar in je omgeving kennen...
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
            X