Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek zebravink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweek zebravink

Ik heb ff eeb vraagje ik heb een koppeltje zebravinken in me broedkooi.
    Ze zitten er al een tijdje in maar ze bouwen elke keer geen nest?
    Ik heb een open nestkastje er in hangen badwater vers drinkwater elke dag vers voer grit en kalk.Wat doe ik verkeerd weet iemand dit???

Ja wat doe je fout, soms willen ze gewoon niet . Ik kweek ze wel en maak gebruik van:

Tropevoer
    Eivoer, aangevuld met een beetje insecten pate
    grit
    maagkiezel
    Halfopen nestkastje
    Wit en bruin nest materiaal
    Vers water, voorzien van appelazijn
    enkele dagen per week vers badwater ( met appelazijn )
    1x per week pinkies
    1x per week trosgierst
    1x per week appel of sla

succes ermee en hopelijk heb je snel jongen

Opmerking

paar

is het wel een koppel?
      wat voor nestgelegenheid hebben ze?
      welk matriaal voor het bouwen van een nest hebben ze?
      hoe oud zijn ze?

Opmerking

nou ze hebben cocos vezel en een gewoon open nestkastje met tralies.

Opmerking

Nu ben ik geen kanarie kweker maar volgens mij wordt daar het tralie nestje vooral gebruikt. Althans mij zebravinken doen daar niks mee. Zebravinken zijn niet kieskeurig maar hebben volgens mij liever een ander kastje

Opmerking

hoi,

hoe oud zijn de vogels, daar is een jaar oud toch eker aan te raden.
            Hoe zit het met de verwantschap, het komt in lijnteelt (inteelt) voor dat d man en pop elkaar niet aanvaarden.
            Zijn ze van dezelfde kleurslag (helpt bij de aanvaarding van de partner)

En dan als je pech hebt is het gewoon een koppel dat elkaar niet kan uitstaan, is mss een echtscheiding aan de orde en allebei een nieuwe partner.

Opmerking

heb ik ook gehad in broedkooi wouden ze niet dus heb ik ze in de voiliere gezet binnen een week en nest met eitjes vandaag het 1e jong uitgevlogen van de 4.

groeten hielke
              lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vlammy
                Ik heb ff eeb vraagje ik heb een koppeltje zebravinken in me broedkooi.
                Ze zitten er al een tijdje in maar ze bouwen elke keer geen nest?
                Ik heb een open nestkastje er in hangen badwater vers drinkwater elke dag vers voer grit en kalk.Wat doe ik verkeerd weet iemand dit???
                heel veel meer kan je niet doen
                het zou kunnen zijn dat het geen koppel is soms moeten ze elkaar gewoonweg niet.
                zitten ze naast elkaar en maken elkaars veren schoon dan is het wel een koppel.

het enige wat er nog kan zijn is de plek van het nestastje want daar kunnen ze heel pietluttig in zijn.
                ik zou op meerdere plekken een nestkastje op hangen en meestal vinden ze dan hun plekje en gaan broeden
                met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Ok ja dan probeer ik dat wel het nestkastjes ergen anders hangen misschien dat het dan lukt.Maar terug zetten naar me voliere lukt niet want de andere koppel die er in zit vallen elke keer het mannentje aan hij krijgt geen kans om te rusten.

Opmerking

water

las in een eerder bericht dat je enkele dagen per week vers water gaf, dit moet duswel elke dag en mat warm weer zelfs meerdere keren.

Opmerking

Open nestkastjes gaan ze niet in, waar je dat ook hangt; je moet een dicht nestkastje hebben en daar zelf al een begin van een nestje in maken. De rest bouwen ze zelf af en dan pas gaan ze paren.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

nest

dat zebravinken niet in een open nestkastje bouwen is onwaar zebravinken bouwen overal waar het hun uitkomt in, ze maken zelfs een vrijstaand nest als ze daar zin in hebben.momenteel heb ik in mijn voliere een nest in de klimplant met 7 jongen liggen ondanks dat ik meer dan 20 nestkastjes ter beschikking heb gegeven. Zo broeden de binsen en bruinborstrietvinken eveneens in een buxusstruik.

Opmerking

ja maar dit koppel zit in een broedkooi, niet in een voliere met klimplant.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

Opmerking

nest

ook daar kan een open nestkastje voldoen voor de broed

Opmerking

ik heb daar andere ervaring mee. niet elke zebravink is uiteraard hetzelfde.
                              Mijn ervaring is dat dichte kastje 'veiliger' voelen voor de zebravinken.

Men zou meerdere kastjes kunnen ophangen, zodat de vogel zelf kan kiezen.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                              X