Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van ene nest naar de andere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• van ene nest naar de andere

Sinds kort hebben wij 2 koppeltjes zebravinkjes.
    Een koppel had een nestje gemaakt en daar lag inmiddels een eitje in. Toen begonnen ze opeens een ander nestje te maken en inmiddels ligt daar nu ook een eitje in. Het eerstje eitje was steenkoud en heb ik maar weg gehaald. Is het normaal dat ze zomaar opeens een ander nest maken, terwijl er al een ei in lag? En moet ik het verlaten nest zo laten, of beter weghalen?

Het andere koppeltje blijft overigens hun nestje trouw, hihihi.
    vriendelijke groeten,

Lidy

Ja hoor dat doen ze wel vaker is volkomen normaal.
    Bij mij doen ze dat ook elke keer ze hadden op het ene nest 4 eitjes gelegd toen zijn ze naar een andere nest gegaan.Daar hebben ze weer 2 eitjes gelegd de andere 4 eitjes laten ze voor wat het is.Maar wat ik doe is dan dat ik de 4 eitjes die ze gelegd hebben die stop ik bij het andere nest met 2 eitjes en ze gaan dan gewoon broeden.

Opmerking

Ja, zijn wispelturige beestjes.
      "oh mooi nestje, daar laggen we onze eitjes!"
      "oh, nu staat de buurt em ineens niet meer aan en wil ik liever daarheen." "

Erg last van Diva gedrag hoor, maar wat Vlammy zegt; gewoon de oude eitjes bij de nieuwe leggen; ze kunnen toch niet tellen.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ook met dat andere eitje in dat 2e nest werd niks gedaan, kwam ook niets bij. Ik heb uiteindelijk alles weggehaald en inmiddels broeden beide koppels op een nestje. Eentje met 2 eitjes en de anders met 3. Blijkbaar hadden ze eerst wat oefening nodig, hahaha!
        vriendelijke groeten,

Lidy

Opmerking

Working...
        X