Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herkennen eumo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Herkennen eumo

Hoi allemaal

zijn er hier mensen die ervaring hebben met het herkennen van eumo zebravinken???

Ik ben hier zelf nog niet goed. Ik heb nu WEER een jong wat ik niet kan thuisbrengen en weer door zn koppeling (zie eerder topic wat ik heb geopent).

Ouders 5e generatie zwartwang grijs.

- Hij heeft de zwartwang die vrij ver doorloopt naar de achterkant van zijn kop.
    - De witte lijn voor de wang is weg en helemaal zwart net zoals een blackface.
    - De borst is vele male donkerder als normaal neigt naar het zwarte toe
    - De blocktekening op de staart is helemaal weg.

Ik heb dus het idee dat ik hier te maken heb met een eumo maar ik weet het niet zeker. Mischien kleurt het nog bij dat weet ik dus ook niet.

Daarom weet iemand hoe je eumo's kan herkennen en heb ik gelijk?

foto's komen binnenkort --> kan ff niet ivm verjaardag kleine hiero.

Beste manier om te zien of het een eumo is? De vleugels even uitspreiden en kijk je er zowat doorheen (baardjes ontbreken) dan is het wel een eumo.
    Meestal vliegen ze ook een beetje en soms veel slechter dan andere zebravinken.

Opmerking

deze vliegt ook nog niet... terwijl andere jongen die jonger zijn het al wel doen... Hij kan gewoon een latertje zijn of eumo... maargoed vind t zowiezo al raar dat heel zn staart zwart is en hij veel donkerder gekleurt is dan ik normaal gewent ben. Vandaar dat ik uitkom van het zou een eumo kunnen zijn en ik hier dus eigenlijk vraag hoe je ze het beste kan herkennen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
        deze vliegt ook nog niet... terwijl andere jongen die jonger zijn het al wel doen... Hij kan gewoon een latertje zijn of eumo... maargoed vind t zowiezo al raar dat heel zn staart zwart is en hij veel donkerder gekleurt is dan ik normaal gewent ben. Vandaar dat ik uitkom van het zou een eumo kunnen zijn en ik hier dus eigenlijk vraag hoe je ze het beste kan herkennen.
        ook hier geld het zelfde verhaal als bij je andere verasing.

voor eumo moet je 2 split vogels hebben anders komt er nooit een eumo uit.

bij een eumo is de buik meteen zwart en de driehoek ook dus een eumo pik je er zo uit.
        is bij jou de buik grijs of lichter dan geen eumo.
        maar je had het over uitvloei van de wang dus denk ik eerder dat je een zwartborst jong hebt of gewoon overemulisatie en dan ruit dat zwart er weer uit straks
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

De buik is veel donkerder als normaal.
          Maargoed het jong is nog maar net uit de blok.

Ik wacht even met fotos nemen en wacht zowiezo af tot ie op kleur komt Ik denk dat dat ook veel zeggent gaat zijn.

Overgens dacht ik echt dat ik het helemaal door had en dat alles netjes op poten stond en ik niet meer voor verassingen kon komen te staan.
          Maar dit is blijkbaar niet het geval whehehehehe....

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
            De buik is veel donkerder als normaal.
            Maargoed het jong is nog maar net uit de blok.

Ik wacht even met fotos nemen en wacht zowiezo af tot ie op kleur komt Ik denk dat dat ook veel zeggent gaat zijn.

Overgens dacht ik echt dat ik het helemaal door had en dat alles netjes op poten stond en ik niet meer voor verassingen kon komen te staan.
            Maar dit is blijkbaar niet het geval whehehehehe....
            nou niet janken hoor als dat wel eumo is heb je een vogel van 200 euro
            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

ow ik jank niet hoor ik hoop er stiekem op :P

Opmerking

gewoon nu een foto plaatsen, hoef jij en wij niet meer te gissen.

Opmerking

Working...
                X