Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravink en japanse meeuw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zebravink en japanse meeuw

Mij zebravinken hebben een nest maar als het vrouwtje van der nest gaat
    dan komt het japanse meeuwtje snel aangevlogen en gaat op het nest zitten?? De zebravinken proberen de meeuw weg te jagen maar die blijft eigenwijs zitten.gebeurd dat meer dat ze zo doen??

Daar staan japjes om bekend kijk wel uit dat het ei niet teveel bebroed word anders komt er van de kweek niks terrecht
    Groetjes van marco

Opmerking

De zebravinken hebben nog geen ei gelegd.Ze zijn wel druk bezig met een nest maken maar zodra ze even weg zijn gaat de meeuw snel het nest in.

Opmerking

Moet ik ze gewoon laten gaan?Ik weet er nog niet zo heel veel van af.

Opmerking

als je echt voor nageslacht van beide wilt gaan dan kan je beter een mooie broedkooi in de voliere hangen voor de j. meeuwen, dit zijn , (in hun opzicht) goedbedoelde, rotzakken. ze zullen namelijk altijd in andermans nest gaan zitten

Opmerking

Wat zijn je afmetingen van je voliere?
            Hoeveel koppels heb je?
            En hoeveel nestkastjes hangen er in je voliere?

Dat zijn als 1e de 3 dingen die beantwoord moeten worden.

Heb je te veel koppels in een te kleine voliere dan gaan ze elkaar wel es in de weg lopen. Heb je te weinig nestkastjes dan gaan ze bij elkaar in de kastjes lopen hannessen... krijg je dus ook weer conflicten....

Zijn allemaal factoren die er mee doen.

Zelf kweek ik in broedkooien maar ik heb ook een gezelschapsvoliere. en daar heb ik een aantal koppels + 1/3e van het aantal koppels extra aan nestkastjes in. Dus heb ik 9 koppels dan heb ik standaard 12 nestkastjes in me voliere. En als ik zie dat ze bij elkaar bezig zijn zet ik er tog een aantal extra bij.

suc6

Opmerking

Ik heb altijd minstens het dubbele van de nestkasten hangen.
              Mijn japanse meeuwen gaan het nestmateriaal van kanaries,... stelen als er geen meer is.
              Ook vullen ze de kanarienestjes gans op en maken dan een nest daarom. Is dit normaal?
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Working...
              X