Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ze vechten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Pietje & Saartje ♥, Snoetje ♥, Pip & Ashja ♥

Opmerking

poppen uit elkaar in een aparte kooi en elk en man er bij doen heb je 2 kooien met elk 1 koppel wil je maar 1 kooi dan 1 pop weg doen en een man er bij in en het probleem is opgelost

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
        Denk dat 1 mannetje voor beide popjes wel genoeg zou zijn. Nestkastjes weg halen, zou helaas de broedconditie van je vogels niet gaan verminderen.
        Dan zullen ze mss een eetbakje gaan vinden of andere mogelijkheden gaan opzoeken.

1man voor 2 poppen dan gaat de 1 pop de ander pop te lijf
        nee beter per koppel in een kooi
        2koppels in een kooi geeft ook ambras
        ik zou als ik u was naar een vogelwinkel gaan en 1pop wisselen voor een man en het probleem is opgelost

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
          poppen uit elkaar in een aparte kooi en elk en man er bij doen heb je 2 kooien met elk 1 koppel wil je maar 1 kooi dan 1 pop weg doen en een man er bij in en het probleem is opgelost

lol andre ik ben het met u eens want zie net dat ik hetzelfde als jij hebt gezegt

Opmerking

En de jongen dan? Want ik wil liever niet aan de lopende band jongen.

En toen we alleen Pietje hadden, legde ze maar heel soms een ei, nu dus heel vaak. En heeft dat een reden?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje&Saartje
              En de jongen dan? Want ik wil liever niet aan de lopende band jongen.

En toen we alleen Pietje hadden, legde ze maar heel soms een ei, nu dus heel vaak. En heeft dat een reden?
              Is het dan zo een ramp als je kleintjes gaat krijgen?
              Alleen in de zomer kan je jongen gaan hebben he.
              http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Nee een ramp niet, maar ik ben geen kweker, en we hebben geen grote kooi ofzo. En mijn ouders zullen ook niet zo blij worden vrees ik

Opmerking

Je kan de eitjes schudden en gaatjes in prikken zodat ze kapot gaan.
                  Je laat de pop broeden en als de broedtijd voorbij is neem je het nest met de eieren weg.
                  Zebravinken zijn nu eenmaal vogels die kweken als muizen
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Ah oke, bedankt.
                    Dus eigenlijk maakt het geen verschil qua eieren of ze bij popje of mannetje zit.
                    Alleen het achterna jagen en krijsen stopt dan wel.
                    Ik denk er eventjes over na

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                      Je kan de eitjes schudden en gaatjes in prikken zodat ze kapot gaan.
                      Je laat de pop broeden en als de broedtijd voorbij is neem je het nest met de eieren weg.
                      Zebravinken zijn nu eenmaal vogels die kweken als muizen
                      Sorry maar wat jij nu zegt is dus echt dom om te doen, je laat die vogels al hun energie opmaken op kapotte eitjes, dat kost die vogel veel energie en is dus voor niks. Na het broeden wat dan weer overnieuw hetzelfde verhaal...

Je hebt 2 keuzes in mijn ogen:

1.) Nestkastjes + nestmatriaal e.d. bij de poppen weg zodat ze geen eitjes meer in een nestkastje kunnen leggen ( dan zullen ze het ook niet verdedigen zoals ze nu doen als er 1 op de grond ligt )

2.) Je haalt 2 mannetjes bij, zet ze apart en laat ze lekker broeden en jongen krijgen

Als je doet wat jeffery zegt dan put je je vogels alleen maar uit voor niks
                      Groetjes,

Freek

Opmerking

Overigens moet je nog steeds het nestkastje en nestmatriaal weghalen als je ze met mannetjes hebt zitten anders blijven ze doorbroeden tot ze dood neer vallen.
                        Groetjes,

Freek

Opmerking

Of doe de popjes weg en koop mannetjes.
                          Geen eitjes, geen gezever
                          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                            Of doe de popjes weg en koop mannetjes.
                            Geen eitjes, geen gezever
                            wat is dat nou weer voor dom antwoord daar heeft de TS toch niks aan...
                            Groetjes,

Freek

Opmerking

dames en heren.

zebra,s leven in half woestijnen en komen in broedstemming als daar de eerste regen valt.
                              de natuur heeft dit vogeltje zo in elkaar gezet dat bij de eerste drup water ze meteen beginnen met broeden want ze hebben maar een zeer korte periode om jongen groot te brengen.

dit gedrag zit tot heden ook nog volop in onze zebra,s.
                              in een kooi is altijd voer en water dus willen ze altijd broeden zomer en winter door zelf buiten bij 10 graden vorst als ze maar water hebben.

in de natuur nestmateriaal en plek zat in een kooi met meerdere een probleem gevolg ruzie.

zebra,s zijn geen geschikte vogeltjes voor een kooi in de huiskamer soms kan het heel goed gaan maar meestal heb je problemen al is het maar dat de jongen geplukt worden.

2 poppen bij elkaar bijna altijd bovenstaand probleem.
                              2 mannen gaat prima
                              2 koppels bijna altijd knokken
                              3 koppels gaat beter minder knokken maar wel weer problemen met uitvliegende jongen die beschermt moeten worden dus weer knokken.

met andere woorden 2 mannen in een kooi en anders niet aan beginnen.
                              toch 2 poppen dan nesten weg halen en geen bad water meer geven eivoer nog maar 1 keer in de week en dan een beetje.
                              en dan nog gaan ze in de voerbakjes eitjes leggen en als dat niet lukt in een hoekje op de grond.

en nu niet over me heen vallen met bij mij lukt het wel want er zijn altijd uitzonderingen waar het wel kan maar dan wel niet veel
                              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hoki
                                wat is dat nou weer voor dom antwoord daar heeft de TS toch niks aan...
                                Je permiteert je een waardeoordeel, terwijl het gegeven advies niet echt verkeerd is. De regels op dit forum zijn, dat wij elkaar met respect behandelen, ondanks dat er verschillende opvattingen zijn.

Opmerking

Working...
                                X