Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravink met een spitsstaartamedines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zebravink met een spitsstaartamedines

Hallo,

Misschien een stomme vraag maar ik heb wat zebravinken met spitsstaarten in een voliere zitten nu zag ik dat er een zebravink met een spitsstaartamedines een nest aan het bouwen waren en tot mijn verbazing liggen er nu 5 eitjes in.
    Ik heb nog niet gekeken of ze bevrucht zijn.
    Ik wil dit niet dus haal de eitjes zowiezo weg.
    maar mijn vraag is kan dit?
    Kan je een zebravink aan een spitsstaartamedines koppelen?
    Tim van Zelst

Uiteraard kan dit dat deze twee vogels gaan koppelen.
    De jongen die hieruit komen noemen we hybriden.

Zeer jammer dat je de eitjes gaat weggooien. Zou het persoonlijk spannend vinden om te weten hoe de kleintjes eruit gaan zien als ze groot zijn. Maar dat is nu eenmaal mijn mening.

Hou wel in gedachten!!
    Koppels die reeds gekoppeld zijn (met nest of zonder) zullen altijd gaan nestelen als je ze samen laat zitten.
    Dus als je dit niet meer wil, moet je het koppel scheiden van elkaar. en zorgen dat ze een andere partner vinden.
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Ik heb de eitjes nog niet weg gehaald omdat ik eerst een reactie wilde afwachten. Ik wilde ze weg halen omdat misschien slecht zou zijn. Maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt dus ik ga ze laten liggen. Als er eitjes uitkomen zal ik hier foto's van plaatsen. Zijn er foto's of website waar je wat hybriden vogels kan bekijken?
      Tim van Zelst

Opmerking

Er zijn massa's foto's, informatie terug te vinden op het internet omtrent deze hybriden.

In deze richting zullen jouw kleintjes eruit zien, dit vond ik voor jou al reeds op het internet.

Heb je op dit forum al eens gezocht achter informatie over hybriden?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
          Er zijn massa's foto's, informatie terug te vinden op het internet omtrent deze hybriden.

In deze richting zullen jouw kleintjes eruit zien, dit vond ik voor jou al reeds op het internet.

Heb je op dit forum al eens gezocht achter informatie over hybriden?
          Ik kan het resultaat niet echt mooi vinden eigenlijk.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Misschien moet je maar een afwachten tot je ze ziet in werkelijkheid.
            Hybriden op foto zijn nooit even mooi als in werkelijkheid en dit geld trouwens voor alle vogels.

Opmerking

Tja... misschien is ook het idee dat 2 vogels die echt niet bij elkaar horen datgene wat mijn blik vertroebelt hoor.
              Persoonlijk vind ik het een beetje verpesten van de soorten.
              je hebt zebravinkjes en spitsstaarten.... die zijn allebei heel mooi, daar moet je niet mee gaan klungelen.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Het probleem ligt hem waarschijnlijk in het oneven aantal vogels, dat die twee geen partner van hun eigen soort hebben kunnen vinden?
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Dat is goed mogelijk dat dit een mogelijke oorzaak zou zijn.
                Maar het is nu zo en ik hoop dat hij de jongen laat geboren worden en laat groot worden.

Denk dat deze exemplaren wel eens zeer mooi zou kunnen worden.

Opmerking

Persoonlijk vind ik zo'n hybriden van deze 2 soorten wel een mooie vogel
                  Groetjes,

Freek

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hoki
                    Persoonlijk vind ik zo'n hybriden van deze 2 soorten wel een mooie vogel
                    ik ook, mooi, die knal rode snavel een een iets langere staart.
                    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Ik zal bij mijn trip naar Australie volgende maand eens kijken of ik deze hybrid
                      in het wild kan waarnemen.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Welke kleur zebravink is gepaard met de spitsstaart? de spitsstaart gewoon wildkleur? kunnen heel erg leuke kruisingen uitkomen, benieuwd wat je er gaat mee doen en als je de eitjes laat liggen of ze bevrucht gaan zijn en wat voor jongen het gaat geven, zeker foto's ervan plaatsen dan he!
                          succes

mvg
                          kris

Opmerking

Working...
                          X