Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP!! van een koppel zebravinken is het mannetje dood maar heb 3 jonge vogeltjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• HELP!! van een koppel zebravinken is het mannetje dood maar heb 3 jonge vogeltjes

wie kan mij helpen ik heb een koppel zebravinken die een nest met 3 jongen hebben. nu zie ik vanmorgen dat het mannetje dood is wat moet ik doen???!
    heb ook nog een koppel jappanse meeuwtjes maar weet niet of het een koppel is omdat ik ze nu bijna een jaar heb en geen eitjes heb gehad.
    daarom twijfel ik om ze door de japanse meeuwtje groot te laten brengen.
    heb ook nog een ander koppel zebravinken die momenteel aan het broeden zijn kan ik niet de eitjes weghalen en deze 3 jonge vogels daar onderbrengen?

WIE KAN MIJ SNEL GOEDE TIPS GEVEN OM DE JONGE VOGELTJES TE REDDEN?
    Tim van Zelst

als de jongen al redelijk groot zijn zal de pop ze wel blijven voederen

je kan ze ook bij de meeuwkes leggen hoor die moeten geen koppel zijn om ze groot te brengen

maar hou het een beetje in het oog of u zebra pop ze niet voedert want als ze dat wel doet laat je alles beter zoals het is

Opmerking

de jonge vogeltjes zijn afgelopen vrijdag geboren ik weet niet of dat erg jong is?
      maar uit jou antwoord maak ik op dat een pop dus ook wel van het nest zal gaan om te eten en te voederen?
      ik ben namelijk bang dat de pop op het nest blijft zitten en zo ook verhongerd en ik dus straks een mannetje, pop en 3 jonge kwijt ben.
      bestaat er nog een kans dat de meeuwtjes de jonge niet accepteren?
      en als laatste zou ik willen vragen wat zou jij doen om geen risico te lopen?
      Tim van Zelst

Opmerking

oja misschien iets raars maar de jonge zelf opvoeden is dat mogelijk?
        zo ja zou iemand mij uit kunnen leggen hoe?
        Tim van Zelst

Opmerking

Laat de natuur z'n gaan maar gaan.... Als het goed is brengt het popje de jongen wel groot.
          Met het onderbrengen bij een ander koppel zebravinken loop je de kans dat ze uit het nest gegooid worden.
          Onder de meeuwen zou ik niet doen; je weet niet of ze wel in broedstemming zijn en zekerheid dat ze vreemde jongen zullen voeren heb je sowieso al nooit.
          Met de hand grootbrengen? Moet je kennis van zaken hebben en veel vrije tijd. Niet aan beginnen.
          Dus: lekker laten zitten en zo weinig mogelijk storen.

gr
          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

bedankt voor jullie snelle reacties.
            ik zal inderdaad de natuur zijn wer laten doen en hopen dat alles goed komt.
            Tim van Zelst

Opmerking

hopelijk komt het goed
              ze zijn dus een week oud de pop zal haar taak wel volbrengen zeker

Opmerking

Ben het helemaal met hans eens hoor; laat de natuur zijn gang gaan.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                X