Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
    Wel, mijn ervaring is anders, het zijn vaak de poppen die geen goede kweekronde achter de rug hebben die het vaak wel goed voor elkaar krijgen in deze ruime vlucht. Van mannen die hun nest dienen te verdedigen heb ik nog niets gemerkt en ik zit toch vaak met een tuinstoeltje te kijken. Wel met z'n allen in de opgehangen trosgierst of onkruidzaden neuzen of massaal een bad nemen.

Je doet me wel even lachen ... vogels die te ver dienen te vliegen in mijn vlucht Mocht ik eumo's kweken zou ik nog iets in zo'n uitspraak kunnen vinden, maar nu ...

Dit is nu eenmaal mijn manier en ik & ik denk ook mijn vogels voelen zich hier het best bij. In de vrije natuur vormen zebravinken buiten de kweekperiode ook een vlucht met zowel mannen als poppen.

Maar ieder zijn manier hoor.
    .

met het verdraaien van mijn woorden (vogels die te ver dienen te vliegen) die ik niet gezegt heb kom je niet ver.

zoals jij eerder aangaf doe je al je vogels na de kweek bij elkaar in de voliere om ze daar verder te laten kweken dat is velengen van de broed en dus uitputten.

nu zeg je alleen die vogels die in de broedkooien niet wilden broeden dat is een geheel ander verhaal.

dus laat maar ieder het zijne
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
      nu zeg je alleen die vogels die in de broedkooien niet wilden broeden dat is een geheel ander verhaal.
      Wel, mijn ervaring is anders, het zijn vaak de poppen die geen goede kweekronde achter de rug hebben die het vaak wel goed voor elkaar krijgen in deze ruime vlucht.
      Ik zeg dus niet dat het enkel vogels zijn die niet in broedkooien willen broeden, ik zeg dat het vaak de poppen zijn die geen goede kweekronde achter de rug hebben die het vaak wel goed voor elkaar krijgen in deze ruime vlucht. De andere poppen zitter er ook gewoon bij en genieten van het vliegplezier, zitten in het zonnetje, nemen een badje enz. Ik zal het dus nogmaals herhalen, al mijn kweekkoppels met zb-invloed zitten na de kweek in deze vlucht.

ook de groter afstanden vliegen kosten meer energie dan in een broedkooi dus nog meer eten nog drukker.
      Hoe moet ik dit dan interpreteren? Momenteel zie ik het als groter afstanden kosten meer energie dus huisvest de zebravinken wat kleiner hoeven ze zover niet te vliegen.

Ik heb zo'n gevoel dat dit topic op deze manier (weeral) de verkeerde kant uitgaat. Jammer!

Opmerking

Ik zeg dus niet dat het enkel vogels zijn die niet in broedkooien willen broeden, ik zeg dat het vaak de poppen zijn die geen goede kweekronde achter de rug hebben die het vaak wel goed voor elkaar krijgen in deze ruime vlucht. De andere poppen zitter er ook gewoon bij en genieten van het vliegplezier, zitten in het zonnetje, nemen een badje enz. Ik zal het dus nogmaals herhalen, al mijn kweekkoppels met zb-invloed zitten na de kweek in deze vlucht.

Hoe moet ik dit dan interpreteren? Momenteel zie ik het als groter afstanden kosten meer energie dus huisvest de zebravinken wat kleiner hoeven ze zover niet te vliegen.

Ik heb zo'n gevoel dat dit topic op deze manier (weeral) de verkeerde kant uitgaat. Jammer!
        gaat niet de verkeerde kant op hoor

jij noemt vogels na de broed in kweek kooien in de voliere verder laten broeden rust

ik noem dat je kweek verlengen dus geen rust maar nog harder werken.

rust is vogels scheiden in vluchten doen met goed voer en vitamine minimaal 3 maanden zodat ze herstellen van 2 of 3 nesten jongen groot brengen.

en dat heeft niets met afstanden vliegen te maken is juist goed voor de spier opbouw maar kost wel meer energie als ze daarbij (alweer) een nest jongen moeten groot brengen en dat is geen rust.

Opmerking

jij noemt vogels na de broed in kweek kooien in de voliere verder laten broeden rust

ik noem dat je kweek verlengen dus geen rust maar nog harder werken.

rust is vogels scheiden in vluchten doen met goed voer en vitamine minimaal 3 maanden zodat ze herstellen van 2 of 3 nesten jongen groot brengen.
          Het is niet omdat je op de foto een nestkastje ziet dat er daar jongen worden in groot gebracht hoor. Het merendeel van de nesten die gebouwd worden zijn slaapnesten ... weetjewel ... nestslapers

Nou, goed voer krijgen ze bij mij sowieso, zowel tijdens de broedperiode als tijdens de kweek, dus het ganse jaar door. Voer jij dan soms geen goed voer tijdens andere periodes? Synthetische vitamines uit potjes (ja ja) verstrek ik eveneens in periodes het ganse jaar door. Gedwee als een mak lam volg ik daarin de aanduidingen van de fabrikant in de trant van "voor de kweek" , "voor een betere rui" enz.

Bij mijn europesen is er inderdaad conditiezaad dat ik verstrek de weken voor de kweek begint (nu dus), maar mijn zebravinken krijgen het ganse jaar dezelfde zaadmengeling van dezelfde fabrikant. Alleen eivoer verstrek ik sporadisch in mijn vlucht, dit bevordert bij mijn zebravinken namelijk de paring- en broeddrift. Badwater krijgen ze ook maar 1 x per week gedurende een kwartiertje, want water = nog steeds trigger voor zebravinken. Ze denken dat het regenseizoen (met de overvloedige graszaden) er aan komt en ze beginnen te kweken.

Tot zover dit pleidooi. Reageer gerust !

Opmerking

Het is niet omdat je op de foto een nestkastje ziet dat er daar jongen worden in groot gebracht hoor. Het merendeel van de nesten die gebouwd worden zijn slaapnesten ... weetjewel ... nestslapers

Nou, goed voer krijgen ze bij mij sowieso, zowel tijdens de broedperiode als tijdens de kweek, dus het ganse jaar door. Voer jij dan soms geen goed voer tijdens andere periodes? Synthetische vitamines uit potjes (ja ja) verstrek ik eveneens in periodes het ganse jaar door. Gedwee als een mak lam volg ik daarin de aanduidingen van de fabrikant in de trant van "voor de kweek" , "voor een betere rui" enz.

Bij mijn europesen is er inderdaad conditiezaad dat ik verstrek de weken voor de kweek begint (nu dus), maar mijn zebravinken krijgen het ganse jaar dezelfde zaadmengeling van dezelfde fabrikant. Alleen eivoer verstrek ik sporadisch in mijn vlucht, dit bevordert bij mijn zebravinken namelijk de paring- en broeddrift. Badwater krijgen ze ook maar 1 x per week gedurende een kwartiertje, want water = nog steeds trigger voor zebravinken. Ze denken dat het regenseizoen (met de overvloedige graszaden) er aan komt en ze beginnen te kweken.

Tot zover dit pleidooi. Reageer gerust !
            je voelt je aangevallen en dat is nergens voor nodig.
            je hebt mij nergens zien schrijven dat je slecht voert.

Ook voor de lol, maar ik kweek van oktober tot april en dan mogen ze "rusten" in een ruime vlucht. Daar komen natuurlijk ook jongen van, maar daar kiezen de vogels zelf voor. Ik kweek in kweekkooien en vind dat de vogels ook eens wat plezier mogen hebben nadien en hun vleugels eens deftig dienen uit te slaan en niet altijd van het ene stokje naar het andere stokje dienen te wippen dat maximaal 60 cm verder staat.

Vermits ik in deze vlucht enkel vormen van minstens zb in plaats rollen bij eventuele kweek er zebravinken uit van zb tot ob zb blfc isabel.

Die schotel die je in de vlucht ziet staan staat daar ook met een speciale reden. Hier zit namelijk een barst in (zie je ook aan de natte grond). Dit is mijn badje voor de vogels. Na een kwartiertje is al het water uit deze schotel gelopen en kunnen de vogels ook niet meer van het vervuilde badwater drinken. Het is dus snel een badje nemen of wachten tot de volgende keer dat ik langskom.
            dit zijn je eigen woorden dus je kweekt wel degelijk in de voliere
            en je geeft badwater triggert zoals je zegt de regentijd.
            en iedereen weet hang nestkastjes op in een voliere vol met zebravinken en je krijgt jongen zelfs met 5 graden vorst

Opmerking

je voelt je aangevallen en dat is nergens voor nodig.
              je hebt mij nergens zien schrijven dat je slecht voert.

dit zijn je eigen woorden dus je kweekt wel degelijk in de voliere
              en je geeft badwater triggert zoals je zegt de regentijd.
              en iedereen weet hang nestkastjes op in een voliere vol met zebravinken en je krijgt jongen zelfs met 5 graden vorst

Opmerking

vanaf nu

Zullen we vanaf nu weer vriendelijk doen tegen elkaar? Wel zoveel leuker. De heer A. Gressie kunnen we hier wel missen.

Groet,

Rob.

Opmerking

Niet zo snel de heer As Sertief aanzien voor iemand anders aub.

Ik benoem de dingen zoals ze zijn (in mijn ogen), maar begrijp ook wel je rol als moderator. Mocht ik als agressief of beledigend zijn overgekomen was dit buiten mijn wil om en mag een moderator daar mij gerust op wijzen. Ik zou het zelfs op prijs stellen zodat ik er in de toekomst rekening mee kan houden.

nogmaals
                  mvg (met vriendelijke groeten)

Opmerking

van mijn kant geen agressie hoor.

in het begin hier over geef ik een waarschuwing dat na de kweek in broedkooien doorgaan met de zelfde vogels verlengen van de kweek is en dat is niet goed voor de vogels.

dus ik wil helpen dat wil ik nog maar ik krijg woorden in de mond gelegt die ik hier nooit neer gekliedert heb en daar ga ik tegen in.

en nee ik weet niet alles maar wel veel en ja ik ben eigenwijs.

en rob waar zie je de agressie dan ik zie 2 mensen die hun stelling verdedigen geen agressie

en jp&jk voer zou nog wel eens het ei van columbus kunnen zijn

Opmerking

Ik zou niet durven van iemand woorden in de mond te leggen, maar het kwam er wel op neer dat ze uiteindelijk te ver dienden te vliegen om voedsel te verzamelen voor hun jongen. Dit zou teveel energie kosten, dat vliegen van nest naar voedselplaats.

Heb je toevallig de nieuwe "ZEBRA"? Moet je eens lezen pg 8 hoe een gerenommeerd kweker zijn kweekkoppels in rust huisvest (tip 3 en tip 6 vind ik mooi)

Verder houd ik het in dit topic voor bekeken. Het laatste woord laat ik aan Zwartwang (of iemand anders).

mvg

Opmerking

Working...
                      X