Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleur jong?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kleur jong?

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik 2 zebravinkjes gekocht, en deze heb ik sinds november gekoppeld, wat resulteerde in 3 jongen.

Man is een Isabel orb bruin / split zwb
    Pop is een Isabel bruin (of het split voor orb of zwb is wist degene waar ik het popje van kocht niet)

Nu heb vraag ik me alleen af wat de kleur wordt van het jong op de foto?
    Zijn er al uiterlijke kenmerken die duiden op orb of zwb, of is het nog te vroeg om dat te beoordelen (jong is 3 weken).
    Bijgevoegde Bestanden

hey

ob daar ben ik wel zeker van zwb das efkes afwachten!! heeft de jonge vogel blokjes in de staart??

Opmerking

Bart - Ja klopt de staart is geblokt, dan valt zwartborst al af, toch?

Wat me wel opvalt zijn die donker strepen op het vleugeldek (weet niet precies hoe je dat noemt), is dat omdat het een jonge vogels is of, is het een eigenschap van isabel?

De man heeft het namelijk ook, maar de pop weer niet.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door badraaf
        Bart - Ja klopt de staart is geblokt, dan valt zwartborst al af, toch?

Wat me wel opvalt zijn die donker strepen op het vleugeldek (weet niet precies hoe je dat noemt), is dat omdat het een jonge vogels is of, is het een eigenschap van isabel?

De man heeft het namelijk ook, maar de pop weer niet.
        kan nog altijd split zwb zijn!
        die streepjes op de rug das ofwel= isabele grijs of bruin ma da ken ik ook nieveel van ik denk bruin
        zwb heeft da ook he die bruin streepkes in de vleugels

mvg bart

Opmerking

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik 2 zebravinkjes gekocht, en deze heb ik sinds november gekoppeld, wat resulteerde in 3 jongen.

Pop is een Isabel bruin (of het split voor orb of zwb is wist degene waar ik het popje van kocht niet)

Zijn er al uiterlijke kenmerken die duiden op orb of zwb, of is het nog te vroeg om dat te beoordelen (jong is 3 weken).
          pa is wat je zecht ma is isabel bruin split oranjeborst

het jong is oranjeborst isabel split zwartborst.
          kan de staart niet zien maar aan de duidelijke omzoming te zien zou het ook een volle zwartborst kunnen zijn.

en heeft een lichte snavel kleur dus bruinserie , grijs serie heeft in het nest donkere snavels
          met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Zwartwang - waar kun je aanzien dat het popje split voor oranjeborst is?

Opmerking

Zwartwang - waar kun je aanzien dat het popje split voor oranjeborst is?
              het popje heeft een lichte oranje wang en dat heeft een isabel nooit.
              die wang is een split kenmerk vaak zie je ook heel vaag stippen op de flank ook split kenmerk.

bij een volle orb isa is de wang vlek duidelijker aanwezig en de flank stippen ook

Opmerking

Oke bedankt voor de info zwartwang.
                Dat viel me inderdaad ook op dat het popje een lichte wangvlek heeft, en de jongen hebben dat ook allemaal al.

Zou mooi zijn als er bij het eerste nestje al meteen isabel orb tussen zitten.

Opmerking

Oke bedankt voor de info zwartwang.
                  Dat viel me inderdaad ook op dat het popje een lichte wangvlek heeft, en de jongen hebben dat ook allemaal al.

Zou mooi zijn als er bij het eerste nestje al meteen isabel orb tussen zitten.
                  ja dat heb je ook jong is vol orb en split zwb

Opmerking

hey

had je maar 1 jong van dit koppel???

Opmerking

Bart - Het zijn 3 jonge alleen had ik er maar 1 op de foto gezet, omdat ze er vrijwel hetzelfde uitzien

Opmerking

foto nr 2.

Hallo,

dat is een geelsnavel denk ik .omdat deze pop een mooie kegelbek geeft.
                        en geel is. is van het jaar 1972 geleden dat ik nog zebras kweekte .
                        veel kweek plezier. medaar den vinken ??

Opmerking

Inmiddels worden de jongen steeds mooier van kleur, en denk ik dat er 2 orb bij zitten, want de wangen zijn al goed zichtbaar, en er zit al een oranje gloed over de vogels.

Opmerking

laat nog eens een fotoke zien he als ze wat op kleur zijn

Opmerking

Zal ik doen Bart.

Inmiddels bij een ander koppel Grijs x Pastel grijs ook het 1e jong uitgekomen.
                              Benieuwd of het een grijze of een pastel jong is 50/50.

Opmerking

Working...
                              X