Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleurslag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kleurslag

Hallo, even jullie mening graag over deze zebravink:

Click image for larger version

Name:	P2140020a.jpg
Views:	1
Size:	43,9 KB
ID:	437903

Click image for larger version

Name:	P2140035b.jpg
Views:	1
Size:	45,3 KB
ID:	437904

Hier raak ik niet aan uit. Wat me wel opvalt is dat het oranje van de wangvlek ook boven zijn oog te zien is, hij bijna geen borstband heeft, en dat zijn vleugels erg afgetekend zijn. Het is de bedoeling hem te koppelen aan een bruine pop, welke jongen kan ik dan verwachten?

dank bij voorbaat voor jullie reacties, m.v.g. Kris

Hoi Kris

lijkt mij een Geelsnavel Isabel split zwartborst (ben geen isabelkweker, kenner, dus of het isabel bruin of isabel grijs is kan ik je niet zeggen)
    Ik vind het in elk geval een leuke verschijning, zelf zou ik er geen gewone bruine tegen zetten, zou trachten te werken naar de kweek van geelsnavel zwartborst isabel, dus eventueel een isabel zwartborst ertegen zetten, en dan een jonge pop zwartborst isabel split geelsnavel terug tegen de vader plaatsen, lijkt me erg leuke verschijning geelsnavel zwartborst isabel

mvg
    kris

Opmerking

Zover ik het kan zien is het een geelsnavel isabel bruin.

Opmerking

geelsnavel isabel split zwartborst en aan de staart kleur te zien uit de grijs serie
        fraaie vogel van kleur

ik zou deze tegen een oranjeborst zwartborst bruin zetten die split isabel is
        maar vind die maar eens

zwartborst bruin is er zat te vinden.
        je krijgt dan bruin split isabel en zwartborst en zwartborst split isabel
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Hallo, sorry voor de late reactie, ik ben al wat op zoek gegaan naar een geschikte pop, maar zoals je al zei, dat zal waarschijnlijk moeilijk te vinden zijn, maar misschien kan ik er naartoe kweken

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
          ik zou deze tegen een oranjeborst zwartborst bruin zetten die split isabel is
          maar vind die maar eens

zwartborst bruin is er zat te vinden.
          je krijgt dan bruin split isabel en zwartborst en zwartborst split isabel
          naar welke kleur zou jij dan toe kweken met een pop orbzwb/isabel? en is het dan ook de bedoeling om een jonge pop terug te koppelen aan de vader?

In jouw voorbeeld: wat ik nog steeds niet goed begrijp, hoe kom je aan die resultaten? ik neem aan dat je geelsnavel vergeten bent, maar dan nog begrijp ik niet dat niet alle jongen zwartborst/isabel, geelsnavel zijn. Ik dacht dat die mutaties alle drie recessief verervend waren en dat degene waarvan een ouder dubbelfactorig drager is, en een ouder enkelfactorig drager, dat de jongen dan ook dubbelfactorig drager zouden zijn. Waar ga ik hier in de fout met mijn redenering?

Oorspronkelijk geplaatst door kris79
          dus eventueel een isabel zwartborst ertegen zetten
          ben ik nu naar het uitkijken, maar het probleem is dat de eigenaar van de zaak waar ik ga wel allerhande mutaties zitten heeft, maar niet weet welke split zijn en waarvoor. Kun je aan een isabel pop zien dat ze zwb is? bij een bruine dacht ik aan de duidelijke snavelstrepen en iets uitlopende oogstreep, maar kan je dat bij een isabel ook zien denk je?

m.v.g., Kris

Opmerking

zwartborst....omdat hij geen traanstreep en een iets uitlopende wangvlek heeft, toch?

En isabel omdat het vleugeldek en de borst haast wit zijn zijn, maar de tekening van wang en flank heel duidelijk zichtbaar zijn???

(Ik leer nog, spreek me niet te streng toe)
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

ja ben inderdaat geelsnavel vergeten daar zijn de jongen dan ook split voor.

en ik schreef en zwb bruin popje je kweekt dan zwb bruin split isabel split geelsnavel.

dochter kan dan terug op vader
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

hey

hey ik heb 2koppels isabele in de kweek zitten

koppel 1 blf isabele man + obzwb isabelle pop
                1zwb/ob isabele man + ob/zwb isabele pop

verwacht elk moment jongen als ik u met een pop kan helpen?

mvg bart

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx

verwacht elk moment jongen als ik u met een pop kan helpen?

mvg bart

Dat is inderdaad wat ik zoek Bart, van waar ben je? Ik van Staden, Wvl, Belgie. Als de afstand een beetje meevalt kom ik zeker eens langs.

Opmerking

hey

Oorspronkelijk geplaatst door arickx
                    Dat is inderdaad wat ik zoek Bart, van waar ben je? Ik van Staden, Wvl, Belgie. Als de afstand een beetje meevalt kom ik zeker eens langs.
                    ik ben van tessenderlo (limburg)

een eindje rijden denk ik

mvg bart

Opmerking

ik denk dat het een geelsnavel isabel is ik heb ze ook lang gehad maar ben er nu mee gestopt en ga verder met wat meer kanaries verder heb ik ook verschillende parkieten
                      ik kan alleen reageren want ik weet niet hoe ik een onderwerp kan starten

Opmerking

Working...
                      X