Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
zou hij niet mogen hebben als hij grijs is maar als het een zwartrborst witborstbruin is zal het donker bruin nooit volledig verdwijnen vorig jaar zaten er zo in lummen op de euregioshow van wilfried uit asse het bruine zal nog minderen in de borst maar niet volledig gaan verdwijnen
naar mijn in ziens dus volgens mij een zwartborst witborst bruin
Het beste lijkt mij dat er een keer een foto gemaakt wordt bij daglicht en geen flitser gebruiken. Dit is een typische toverbal en zou je eigenlijk in levende lijve moeten aanschouwen. Het enige wat er van gezegd kan worden is dat het een zwartborst is. En ik denk toch grijs....
En witborst? Misschien, maar dan moet er toch enige omzoming in het rugdek te zien zijn? En een restant eumelanine houd je altijd in de borst maar wat deze vogel laat zien is nogal wat. Wellicht kunnen we meer zien als de vogel wat ouder is en misschien heeft vanduren dan wel gelijk....
gr
Hans
Tomorrow is the first day of the rest of your life...
zou hij niet mogen hebben als hij grijs is maar als het een zwartrborst witborstbruin is zal het donker bruin nooit volledig verdwijnen. Naar mijn in ziens dus volgens mij een zwartborst witborst bruin
Meteen foto's gemaakt, nu ik hem met zijn pop dit weekend toch in de voliere gelaten heb en ik moet eerlijk zeggen van Duren..... In het daglicht lijkt het er toch op dat je gelijk hebt hoor. (excuus voor de kwaliteit; dat beest zit echt niet stil)
ken jij geen toverballen? Heb jij zo'n hiaat in je opvoeding? Die mooie gekleurde ballen, die veranderen als je er op sabbelt... en die je dan ook steeds uit je mond moet halen om te checken (toen nog gewoon 'bekijken' genoemd) en dan je vieze vingers aan je broek, of je bloes afvegen... de helft van de tijd stikken in de toverbal, omdat je hem te wild weer in je mond douwt en je soms vergissen en een knikker van je zus (of broer) in je mond stopt en daar een vulling op stuk bijt.... die toverballen ken jij niet????
Arm kind!!!
maarreh... nieuwe foto's, dus nieuwe kansen; wat denk je?
nu ben ik zeker dat het een witborst zwartborst bruine
Kijk kijk.... nu hebben we toch een duidelijker beeld van de Tb....
Wb Zb bruin zeg je. Voorlopig ga ik met je mee, maar helemaal zeker ben ik nog niet van. Hij heeft behoorlijk veel bruin op de rug en daar zou eigenlijk wat meer lichte omzoming op moeten zitten.
Anderzijds, de Wb is een min-factor terwijl de Zb juist meer melanine en phaeomelanine laat zien. Dit zal elkaar tegenwerken. Met me eens?
@troetel: jij hebt in de loop der jaren zeker heel wat toverballen weggesabbeld?
Eigenwijze Jm trouwens op de foto. Leuk. Bont kan toch best wel leuk zijn.
gr
Hans
Tomorrow is the first day of the rest of your life...
Kijk kijk.... nu hebben we toch een duidelijker beeld van de Tb....
Wb Zb bruin zeg je. Voorlopig ga ik met je mee, maar helemaal zeker ben ik nog niet van. Hij heeft behoorlijk veel bruin op de rug en daar zou eigenlijk wat meer lichte omzoming op moeten zitten.
Anderzijds, de Wb is een min-factor terwijl de Zb juist meer melanine en phaeomelanine laat zien. Dit zal elkaar tegenwerken. Met me eens?
gr
Hans
Meteen met je eens!!....
Ik denk ook dat we er vanuit moeten gaan dat dit geen 'mooie' vogel is wat betreft hoe het hoort; Zijn broertje heeft blokpatroon op de staart, wat bij deze kleur al helemaal niet zou moeten. Dus deze TB zal ook wel niet helemaal zijn zoals het hoort.
Zo jammer dat we niet weten wat de ouders zijn, maar ja... vandaar de term 'weesje'.
Opmerking