Mededeling

Collapse
No announcement yet.

houdbaarheid van eitjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• houdbaarheid van eitjes

heb hier een koppeltje zebravinken zitten, de pop legt goed maar ze wil niet broeden.
    als ik de eitjes onder pleegouders zou willen leggen, hoe lang kan ik de eitjes dan bewaren in een bakje met zand?
    want de pleegouders zijn nog niet klaar.
    sijs, groenvink, jap meeuw, zilverbek en zebravink

Oorspronkelijk geplaatst door dimi
    heb hier een koppeltje zebravinken zitten, de pop legt goed maar ze wil niet broeden.
    als ik de eitjes onder pleegouders zou willen leggen, hoe lang kan ik de eitjes dan bewaren in een bakje met zand?
    want de pleegouders zijn nog niet klaar.
    plus minus een week
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Hallo

ipv in bakje met zand kan je beter in bakje met vogelzaad ze bewaren, minder scherpe kantjes, en minder kans op beschadiging van de eitjes,je kan ze idd ongeveer een week wel houden eer je ze onder pleegouders moet leggen, het beste is normaal de eitjes dan dagelijks te draaien, maar ik haal steeds eieren uit, en geef ze terug als hun legsel compleet is(dan komen de jongen bijna allemaal op de zelfde dag uit, en zijn dus even groot ongeveer) zelf draai ik de eitjes niet dagelijks,maar over algemeen blijven ze dan hier ook maar 4a5 dagen in bakje met zaad liggen

succes
      mvg
      kris

Opmerking

eitjes bewaren in een bakje zaad, en met de punt naar beneden.
        Zo worden broedeieren van kippen ook bewaard, dan blijft de dooier in het midden van het ei, en hoef je ze niet te draaien. Zo zijn ze wel een week houdbaar.
        Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Working...
        X