Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwartwang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zwartwang

hallo
    ik heb vandaag 1 koppel zebravinken opgehaald
    het gaat om wildkleur-kuif pop een een bleekrug man
    de man is split voor zwartwang.
    heb jongen van het koppel gezien en er zaten zwartwangen tussen
    nu is mijn vraag: ik heb koppel witten
    als ik nu die bleekrug man koppel aan mijn eigen witte pop is het dan mogelijk om witte zwartwangen te kweeken?

groeten marthijn

Hallo

Witte zwartwangen zijn uiterlijk gewoon witte hoor, wit maskeert elke andere kleur!
    Als bij dat koppel jonge zwartwangen geboren zijn, dan zijn beide ouders minstens split voor zwartwang!
    Als je man bleekrug split zwartwang(ervan uitgaand dat deze niet split voor wit is) koppelt aan een witte pop(vanuitgaande dat de witte niet split voor zwartwang is , en witte is die bleekrug grijs maskeert) ga je normaal enkel grijze jonge kweken, welke allemaal split voor zwartwang en split voor wit zullen zijn, wanneer je dan zulk een jonge grijs split voor zwartwang en wit onderling paart gaat een gedeelte van de jongen wit zwartwang kunnen zijn, maar dus uiterlijk gewoon wit is ,die dan zwartwang maskeert!
    Niet makkelijk maar hoop dat je er wat aan hebt, dus als je van gedacht was ik ga een mooie witte vogel kweken die mooie zwarte wangen gaat tonen, dan moet ik je teleurstellen, zal nooit gebeuren. wil je een zo wit mogelijke vogel met zwarte wangen, dan zal je andere kleurcombinaties moeten gaan kweken; vb: zwartwang masker grijs, of wang zwartwang grijs

succes met de hoby

mvg
    kris

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kris79
      Hallo

Witte zwartwangen zijn uiterlijk gewoon witte hoor, wit maskeert elke andere kleur!
      Als bij dat koppel jonge zwartwangen geboren zijn, dan zijn beide ouders minstens split voor zwartwang!
      Als je man bleekrug split zwartwang(ervan uitgaand dat deze niet split voor wit is) koppelt aan een witte pop(vanuitgaande dat de witte niet split voor zwartwang is , en witte is die bleekrug grijs maskeert) ga je normaal enkel grijze jonge kweken, welke allemaal split voor zwartwang en split voor wit zullen zijn, wanneer je dan zulk een jonge grijs split voor zwartwang en wit onderling paart gaat een gedeelte van de jongen wit zwartwang kunnen zijn, maar dus uiterlijk gewoon wit is ,die dan zwartwang maskeert!
      Niet makkelijk maar hoop dat je er wat aan hebt, dus als je van gedacht was ik ga een mooie witte vogel kweken die mooie zwarte wangen gaat tonen, dan moet ik je teleurstellen, zal nooit gebeuren. wil je een zo wit mogelijke vogel met zwarte wangen, dan zal je andere kleurcombinaties moeten gaan kweken; vb: zwartwang masker grijs, of wang zwartwang grijs

succes met de hoby

mvg
      kris
      dat heb je goed neer gezet kris maar zit een klein foutje in.

uit jou koppeling komen bleekruggen omdat beide ouders bleekrug zijn waarvan de pop wit en maskeert bleekrug.

omdat alleen de man split voor zwartwang is zullen een deel van de jongen split wit en split zwartwang zijn en een deel split voor wit en niet split voor zwartwang.

dit noemen ze kans splitten omdat je niet kan zie wie wel en wie niet split is
      met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

oke bedankt voor jullie reacties.
        het was ook meer een vraag dan dat ik er echt serieus mee wilde kweken.
        want het leek mij wel bijzonder een witte zebravink met zwarte wangen.

vrg marthijn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zebravinkje
          oke bedankt voor jullie reacties.
          het was ook meer een vraag dan dat ik er echt serieus mee wilde kweken.
          want het leek mij wel bijzonder een witte zebravink met zwarte wangen.

vrg marthijn
          zoals kris al zei zwartwang masker grijs komt daar het dichtste bij

google die naam maar eens
          met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Ik heb ze nog niet gezien maar een wang zwartwang bleekrug grijs komt volgens mij ook heel dicht in de buurt.
            Groeten,

Arjan

Opmerking

Hey Azatinga

zou idd ook erg mmoie kunnen zijn(altijd afwachten bij wangen) ,mogelijk kan ik die volgend jaar kweken, maar met een GOEDE wang zwartwang grijs, kom je ook al erg dicht in de buurt, dit jaar zo 1erg mooie man gekweekt,ook zijn zusje een wang zwartwang bruine is erg mooi(dus de vader was blijkbaar split bruin) heb daarvan de vader nog een wang zwartwang grijs split bruin dus, en die zijn vader nog ook een wang zwartwang grijs, dus als het wat meezit, zou ik naar volgend kweekjaar toe toch wat moois moeten kunnen kwken in wang zwartwang grijs, of combinaties in bruin en mogelijk naar bleekrug grijs.
              Kan ook zijn dat ik tegen 1 van de mannen wang zwartwang grijs een pastel zwartwang grijs ga zetten, en er dus mogelijk ook pastel wang zwartwang grijs kunnen uit voortkomen, lijkt me ook een uitdaging. binnen enkele weken zal ik er wel uit zijn, wat juist zal gekoppeld zijn, en dan vanaf half november zouden alle koppels wel de kweekkooien in kunnen

mvg
              kris

Opmerking

Working...
              X