Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer broedrijp??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wanneer broedrijp??

ik wil graag gaan beginnen met het kweken van zebravinken.
    nu heb ik 2weken geleden een aantal zebravinken gekocht

nu wil ik graag weten wanneer de vogels broedrijp zijn. mij is namelijk verteld met 3maanden, maar dit lijkt mij een beetje vroeg??

ook heb ik de mannen en poppen in 1hok bij elkaar zitten, of is het beter als ik ze uit elkaar haal? ik wil echter wel in de voliere kweken

Zolang je geen nestmateriaal verschaft zal je waarschijnlijk geen problemen hebben met poppen en mannen samen. Aan drie maanden zijn ze misschien wel broedrijp, maar ik zou toch ook zeker wachten tot ze negen maanden zijn omdat de kans op legnood (ei dat ze niet gelegd krijgen, waardoor ze kunnen sterven als je er niet op tijd bij bent) te groot is. Als ze van buiten komen zou ik ze nu al in de voliere doen, zodat ze in het voorjaar meteen aan de koudere temperatuur gewend zijn. Dan kun je in maart , april hun nestjes en nestmateriaal en eivoer geven, en zullen ze waarschijnlijk onmiddellijk met de nestbouw beginnen. meerder koppeltjes samen geven soms wel wat strubbelingen rond het nest, maar echte vechtpartijen heb ik nog maar weinig gezien (wel even zelf in de gaten houden natuurlijk). Als je verschillende kleurslagen door elkaar hebt zul je natuurlijk geen controle hebben over de samenstelling van de koppels in de voliere. In ieder geval succes ermee.
    mvg

Opmerking

Working...
    X