Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer volwassen en op kleur?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wanneer volwassen en op kleur?

Hallo vogelvrienden,

Ik heb een koppel witte zebravinken gekocht van 3 maanden oud. Een vrij laat legsel uit juni. Wanneer is een jong volledig op kleur en formaat? Ik wil bepalen of ze "veelbelovend" zijn als kweekvogel, maar kan de info nergens vinden. Ben ook benieuwd naar de ruiperiode en de frequentie.

Enorm bedankt weer!

Groeten,

Bart

Bedankt Treursijs (mooie vogel trouwens),

Is 'op kleur' in dit geval hetzelfde als 'op formaat'? Ik heb ooit het gerucht gehoord dat een jonge vogel pas na de tweede rui echt op kleur is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wit

Is 'op kleur' in dit geval hetzelfde als 'op formaat'? Ik heb ooit het gerucht gehoord dat een jonge vogel pas na de tweede rui echt op kleur is.
      dankje

Ik heb geen idee of dit klopt.
      Het formaat van je vogel kan je een beetje zelf veranderen

Door iets meer zaden te geven dat vettiger zijn, kan je je vogel wat forser laten uitvallen.

of het klopt dat de vogels het tweede jaar mooier zijn van kleur dat zal jij ons volgend jaar kunnen vertellen he

Dan kan je super mooi, een overjaarse vogels naast een jonge vogel zetten en dan zelf je conclusies trekken

Succes!!
      http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
        dankje

Ik heb geen idee of dit klopt.
        Het formaat van je vogel kan je een beetje zelf veranderen

Door iets meer zaden te geven dat vettiger zijn, kan je je vogel wat forser laten uitvallen.

Succes!!
        je hebt het bijna goed.

door extra eiwitten te voeren in bv de vorm van witzaad als de jongen nog in het ei zitten tot dat ze 3 maanden oud zijn krijg je inderdaat forsere jongen omdat ze dan max voedingstoffen krijgen en goed door groeien

maar zo als jij het zegt krijg je alleen maar vette vogels dus niet groter maar gewoon overgewicht.

als je jongen uitgegroeid zijn wel stoppen met dat zware voer.
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
          je hebt het bijna goed.

door extra eiwitten te voeren in bv de vorm van witzaad als de jongen nog in het ei zitten tot dat ze 3 maanden oud zijn krijg je inderdaat forsere jongen omdat ze dan max voedingstoffen krijgen en goed door groeien

maar zo als jij het zegt krijg je alleen maar vette vogels dus niet groter maar gewoon overgewicht.

als je jongen uitgegroeid zijn wel stoppen met dat zware voer.
          dan zal ik het eens proberen wat jij zegt
          bedankt!!
          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wit

alle klasieke kleuren zijn vrij snel op kleur zo tussen de 3 en 4 maanden.
            wel hebben ze dan nog (vooral bij de grijzen) omzoming op de vleugelpennen.
            die gaat met de tweede rui er meestal uit.
            combo,s en dan vooral de trippels en hoger doen er veel langer over om op kleur te komen sommige zelfs wel 3x tot 4x ruien das 18 maanden.

met een maand of vier is het mogelijk om er mee te kweken soms zelfs eerder maar wat betreft de poppen is dit slecht de vogels zitten dan ook nog in de groei.
            beter is met de mannen 6a 7 maanden wachten en de poppen zeker 8 a 9 maanden
            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Wat een fijn forum is dit toch!
              Dus een Zebravink is na een maand of 8 uitgegroeid (formaat)?

Dank!

Opmerking

Working...
              X