Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwartwang jongen - eerste vlieguurtjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zwartwang jongen - eerste vlieguurtjes

Even met jullie delen: gister is er bij mij weer een zwartwang jong uitgevlogen. Ik vind het altijd zo leuk dan om te zien hoe de "ouders" het jong tegen de avond weer het nest in proberen te "lokken". En het jong dat dan ontzettend zijn best doet, steeds een takje hoger.....om dan uiteindelijk toch weer op de grond te ploffen

Vind ik zo leuk om te zien!

Gr. Helena
    Voel je vogelvrij...

Ja, dat is ook leuk! die eerste dag kun je ze trouwens heel goed beetpakken om te ringen met een knijpringetje. Ik doe dat om uit elkaar te kunnen houden wie de oudste is en uit welk nest ze komen, of op den duur ouders en kids uit elkaar te kunnen houden.
    maar de eerste dag, als je ze hebt vastgepakt, vliegen ze niet zomaar meteen uit je hand en kun je mooie foto's maken.

Bij mij vlogen ze trouwens nooit meer terug het nest in hoor. Ze gingen wel met 5 opgepropt in een hoekje zitten, of in een ander nestje, maar niet in het oorspronkelijke nest.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
      Ja, dat is ook leuk! die eerste dag kun je ze trouwens heel goed beetpakken om te ringen met een knijpringetje. Ik doe dat om uit elkaar te kunnen houden wie de oudste is en uit welk nest ze komen, of op den duur ouders en kids uit elkaar te kunnen houden.
      maar de eerste dag, als je ze hebt vastgepakt, vliegen ze niet zomaar meteen uit je hand en kun je mooie foto's maken.

Bij mij vlogen ze trouwens nooit meer terug het nest in hoor. Ze gingen wel met 5 opgepropt in een hoekje zitten, of in een ander nestje, maar niet in het oorspronkelijke nest.
      Voel je vogelvrij...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Helena
        Nu is er vooral een hoop gebler van "ik wil eten"
        ja, het zijn net kraaien! Prachtig te zien hoe vaders temidden van een groep jongen zit en om zich heen voedsel in die opengesperde bekkies duwt. Een menselijke vader zou denk ik al snel met de handen in het haar zitten hihi.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
        X