Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppelvorming kolonie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Koppelvorming kolonie

Ik kweek zebravinken in kolonie. Dat ze vreemd gaan heb ik al gezien aan de jongen. Toch heb ik enkele vragen over het vormen van koppels. Als je twee jonge zebravinken wil koppelen volstaat het om deze bijvoorbeeld een maand alleen samen te houden in een losse kooi of moeten ze eerst een nestje groot gebracht hebben? En het uiteen halen van een bestaand koppel is dat op dezelfde manier mogelijk?

Oorspronkelijk geplaatst door bart123
    Ik kweek zebravinken in kolonie. Dat ze vreemd gaan heb ik al gezien aan de jongen. Toch heb ik enkele vragen over het vormen van koppels. Als je twee jonge zebravinken wil koppelen volstaat het om deze bijvoorbeeld een maand alleen samen te houden in een losse kooi of moeten ze eerst een nestje groot gebracht hebben? En het uiteen halen van een bestaand koppel is dat op dezelfde manier mogelijk?
    Bart,je zegt dat je zebravinken in kolonie kweekt.
    Wat versta je onder kolonie? B.v. 50 mannen en 50 poppen?
    Een net/gaas tussen de mannen en poppen en er vormen
    zich vanzelf koppels.
    Gaas er tussen uit en Bam.

Waarom wil je dan ook nog eens een koppel samenstellen en het
    bestaand koppel weer uit elkaar halen.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Je moet het iets kleiner zien: ik heb nu 5 koppels en wat jongen die nog niet zelfstandig zijn.

Ik heb 2 jonge zwartwangen die ik wil koppelen.

En 2 maskerbruine die perfecte pleegouders zijn. Ze hebben al 2 eitjes met succes van anderen uitgebroed en opgevoed. Maar de eigen jongen voeren ze niet. Na 1 dag zijn ze dood. Dit koppel wil ik uiteen halen.

Opmerking

Je moet het iets kleiner zien: ik heb nu 5 koppels en wat jongen die nog niet zelfstandig zijn.

En 2 maskerbruine die perfecte pleegouders zijn. Ze hebben al 2 eitjes met succes van anderen uitgebroed en opgevoed. Maar de eigen jongen voeren ze niet. Na 1 dag zijn ze dood. Dit koppel wil ik uiteen halen.
        Bart, je kan die man en die zwartwangpop b.v. in een kooi zetten
        met een scheiding,zodat ze elkaar kunnen zien. Als het klikt dan voert de
        man de pop met een lekker hapje. Als de pop broedrijp is gaat ze in
        de paarhouding zitten. Op dat moment kan je de man toelaten.

Met die maskerbruinen klopt er toch iets niet.Haal ze maar uit elkaar.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Deze maskerbruine zullen misschien roodogen zijn.Jongen die hieruit geboren zijn missen de papillen in de bek die aangeven waar de ouders moeten voederen,of toch problemen geven daarmee.Ik heb dit ook met mijn masker grijze die ook roodogen zijn.

Opmerking

wat ik eens heb mee gekregen kun je het beste de rood ogen en de zwart ogen over leggen zodat je in 1 nest alleen rood ogen hebt en in de andere nest alleen zwart ogen het schijnt dan wel goed te gaan maar hou me hier niet aan vast er zijn hier wel mensen die het beter dan ik kunnen uit leggen

Opmerking

Working...
            X