Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weet niet goed wat te doen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• weet niet goed wat te doen.

ik zit nog steeds met het probleem dat mn witte zebra'tje (snoopy) een man blijkt te zijn.
    nu heb ik dus 2 popjes en 4 mannen inplaats van 3+3.
    nu zit ik zelf te denken om de 2 popjes om te ruilen voor 2 mannen.
    ik hoef niet zo nodig jongen.
    tuurlijk is het wel leuk , maar best wel lastig om de jongen steeds weg te moeten doen.
    maar mijn vraag is nu eigenlijk of het wel gaat alleen maar mannen bij elkaar.
    of gaan ze dan vechten.
    ik dacht zelf , jullie houden ze toch soms ook gescheiden in 2 gedeeltes mannen en popjes toch?
    graag jullie advies.
    Aniko.

Als je niet wil kweken kunnen alleen mannen gerust samen.

Opmerking

Ik hou graag koppels; dat staat zo lief, dat gesnoezel met elkaar en de mannen kunnen hun... driften kwijt. En jongen hoef je niet te krijgen als je meteen de eitjes raapt nadat ze gelegd zijn.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

jongen

je kunt gewoon de zebravinken dus mannen en poppen bij elkaar in de vlucht laten je moet alleen zorgen dat ze totaal geen nest gelegenheid hebben.

Opmerking

Die van mij slapen juist graag samen in een nestkastje. Vooral als het koud is.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
            Ik hou graag koppels; dat staat zo lief, dat gesnoezel met elkaar en de mannen kunnen hun... driften kwijt. En jongen hoef je niet te krijgen als je meteen de eitjes raapt nadat ze gelegd zijn.
            maar dan heb je het probleem dat je leg kippen krijgt iedere dier wil zich voort planten en als er mannen en poppen in zitten willen ze broeden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
              maar dan heb je het probleem dat je leg kippen krijgt iedere dier wil zich voort planten en als er mannen en poppen in zitten willen ze broeden

valt vooralsnog nog wel mee hoor. ik de afgelopen 2 weken maar 4 eitjes hoeven rapen.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

toch maar bij elkaar gelaten.

ik stond eerst op het punt om mn mannen en poppen uit elkaar te halen maar troetelduifje heeft me over tuigt. hihi
                ik vind dat gekroel ook zo'n leuk gezicht.
                ik heb er ook 1 koppeltje bij zitten van ruim 1 jaar en ze zijn vanaf het begin al bezig geweest om een gezinnetje te stichten.
                de andere zitten door elkaar bij elkaar in de nestjes .
                die zijn nog te jong ook.
                nu vond ik ineens in het nestje van de oudere een paar eitjwes en ze zat er al van het begin op. ze dacht vast ze zal ze niet weer weg halen.
                nu laat ik ze maar een keer tobben . ze mogen een keer een gezin stichten ik kan de jongen zo kwijt dus geen probleem.
                dus troetelduif bedankt voor je advies.
                groet Anneke.

Opmerking

Goed idee. Het zijn leuke vogeltjes en als je teveel jongen hebt, kun je ze toch wel kwijt in een dierenwinkel? Ik heb ook altijd 3 tot 4 koppeltjes bij mijn andere vogels gehad. Als ik jongen kwijt moest, bracht ik ze naar een winkel hier in de buurt. Ze brengen maar n paar euro op maar hier heb je dan weer wat voer voor.

Opmerking

ja ik doe het ook niet voor het geld , ik doe het echt voor mn hobby.
                    en inderdaat je kan er weer een zak voer voor kopen.
                    maar ik vind het heel erg leuk.
                    ik vind het ook zo mooi, als het vrouwtje gaat eten of haar pootjes strekken dan gaar het mannetje snel naar de eitjes en zit er dan triomfantenlijk op.
                    zo van, wie doet me wat.
                    prachtig.
                    ja ik heb ook 4 koppeltjes eigenlijk moet er dan 1 koppel weg maar ik doe het niet want het gaat heel erg goed.
                    en ik heb dan 1 turqoisine parkiet die aan 1 kant blind is die leeft op de grond en daar gaan ze zo leuk mee om.
                    groet Anneke.

Opmerking

Working...
                    X