Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blind zebra jong

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• blind zebra jong

deze week is er in de voliere een nest met 4 jonge zebra's uitgevlogen. eentje zat er toch wel een beetje anders bij,bleef op de grond zitten of fladderde maar wat rond.het jong eens wat beter bekeken zag ik tot mijn ontzetting dat het aan 1 kant geen oog heeft en aan de andere kant wel een oog (half dichtgeknepen ) maar wat verder naar achter geplaatst.ik geloof niet dat hij uit dat oog veel kan zien.wat moet ik hier mee
    het jong word nu nog door de ouders gevoerd maar ben bang dat het na een tijdje aan de hongerdood zal sterven
    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
    have a nice day

zag net een bijna soortgelijk topic van dorike.ik heb niet zoveel verstand van kleurslagen,maar mijn jong is eigenlijk ook een beetje creme.wel zijn er al een beetje doorschijnend bruine wangen te zien.iemand hier ervaring mee dat zogenaamde ''wangen'' problemen met de ogen hebben
    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
    have a nice day

Opmerking

Ruud.
      www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door de birdjes
        deze week is er in de voliere een nest met 4 jonge zebra's uitgevlogen. eentje zat er toch wel een beetje anders bij,bleef op de grond zitten of fladderde maar wat rond.het jong eens wat beter bekeken zag ik tot mijn ontzetting dat het aan 1 kant geen oog heeft en aan de andere kant wel een oog (half dichtgeknepen ) maar wat verder naar achter geplaatst.ik geloof niet dat hij uit dat oog veel kan zien.wat moet ik hier mee
        het jong word nu nog door de ouders gevoerd maar ben bang dat het na een tijdje aan de hongerdood zal sterven
        als hij niets kan zien is er maar 1 oplossing en dat is opruimen

Opmerking

opruimen ?

ja opruimen dat is voor jullie mannen zo gezegd,maar ik zie het mezelf toch nog niet doen.ik vind het zo ook zielig voor het beestje maarja weet ook niet goed wat ik er mee aan moet
          have a nice day

Opmerking

Wil de vogel pijnloos euthanaseren, moet je even naar de apotheek gaan, en een flesje ether halen.

Je neemt een plastic zakje stopt daar het vogeltje in + een watje ether, deze knoopje dicht en laat het zakje dichtzitten.

Het vogeltje raakt bewusteloos en stikt zonder het te merken.

Leuk is anders maar het onnodig laten lijden en dat het dood gaat van de honger op den duur is lijkt mij erger.

Succes met je keuze.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Opmerking

@ michael , ja dat vind ik wel een strak plan,ik denk dat dat nog wel gaat lukken,lijkt me ook wel een redlijke manier om een beestje uit z'n lijden te verlossen.
                @ harm,het jong komt uit een wildkleur man en een grijze zwartwang pop dus ik denk dat een van de andere zebra's haar ei bij hun gedumpt heeft,en wie ja dat is een beetje moeilijk te achterhalen.heb een paar maanden geleden wel een koppel bruinwangen gekocht,eigenlijk verdenk ik die ervan
                maar goed denk dat ik morgen toch maar even naar apotheek ga voor flesje ether
                have a nice day

Opmerking

verduidelijking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  Wil de vogel pijnloos euthanaseren, moet je even naar de apotheek gaan, en een flesje ether halen.

Je neemt een plastic zakje stopt daar het vogeltje in + een watje ether, deze knoopje dicht en laat het zakje dichtzitten.

Het vogeltje raakt bewusteloos en stikt zonder het te merken.

Leuk is anders maar het onnodig laten lijden en dat het dood gaat van de honger op den duur is lijkt mij erger.

Succes met je keuze.
                  Misschien kun je e.e.a. in dit kader iets beter verduidelijken om vergissingen te voorkomen. Ik doel dan bijvoorbeeld op;

- voorzorgsmaatregelen, hoeveelheden, keuze plastic etc.

Peer

Opmerking

Opmerking

idee goed | actie niet

Het idee is goed Teunie, maar dan moeten we wel iemand vinden die er ook echt iets zinnigs over kan zeggen, en dan bedoel ik niet wikipedia overtypen!

De actie door weer allerlei producten te noemen en van product A maar product B te maken 'want is ook heftig' vind ik niet zo slim. Een volgende zal denken dat een nagelschoonmaakmiddel ook wel voldoet. DIT IS DUS NIET HET GEVAL!

Mijn mening; dit is een heel gevoelig onderwerp qua info die je verstrekt, ben er dan ook 100% zeker van dat de adviezen die je plaatst aldus geinterpreteerd kunnen worden.

Peer

Opmerking

Ik heb destijds(20 jaar geleden) voor het doel om te euthanaseren chloroform gebruikt en toen gewoon bij de apotheek gehaald, nu zie en hoor ik op internet dat het niet meer te verkrijgen is bij de apotheek..

Er is nog een webwinkel in Nederland die het verkoopt maar dit mag niet verstuurd worden en die afgehaald te werden in Capelle a/d Ijssel.

Welkom bij Labstuff Een goedkoop alternatief voor uw laboratorium artikelen, voor hobby en professioneel gebruik. In de produktlijsten kunt u het uitgebreide assortiment bekijken. Regelmatig nieuwe voorraad en artikelen, dus kom nog eens terug op deze website.

Maar als je niet tegen het "dood gooien" en "nek breken" kan van vogels zal je denk ik voor euthanasie toch naar de dierenarts moeten.
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

het beste advies

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                          ....... vogels zal je denk ik voor euthanasie toch naar de dierenarts moeten.
                          Dit is gezien de huidige informatie idd het beste advies mijns inziens.

Wat ik al eerder bedoelde met info verstrekking (populier, slipp of the pen?) is dat je bijvoorbeeld in het eerste bericht spreekt over ether en nu over chloroform. Dit in combinatie met het daarop weer vermelde aceton maakt het allemaal heel rommelig.

Ik noem nu dan maar wel de producten......let op! dit zijn echt allemaal verschillende chemische stoffen met ieder zijn eigen specifieke (gevaarlijke eigenschappen).

Niet rommelen dus......> dierenarts! zie advies bovenstaand!

Peer

Opmerking

aankijken

zoals teunie het ook al aangaf wil ik het toch eerst nog even aankijken of hij zich zo kan redden.hij weet ook de weg van binnen naar buiten te vinden.ik voer op de grond binnen en buiten staat een badje op de grond met water.ik heb het idee dat hij met het ene oog wel iets ziet al is het dan niet veel.
                            maar ik zal me alvast bij de dierenarts laten informeren of op internet zoeken naar informatie over ether of iets dergelijks.ik vind het idee van michael zo gek nog niet.een goede scheut ether op een watje in een zakje lijkt me voor zo'n klein vogeltje al ruim voldoende,maar wil het natuurlijk wel even zeker weten
                            have a nice day

Opmerking

@ Teunie
                              Het staat de leden vrij om daar een topic over te starten.
                              De kans is groot dat het uitmond op voor en tegenstanders van bijna elke manier van doden. Dus onenigheid en veel emotionele berichten.

Of het nut heeft?
                              Zoals hiervoor aangegeven is een dierenarts iemand die het, tegen betaling, voor je wil doen.

Opmerking

Working...
                              X