Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravink buiten de voilere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zebravink buiten de voilere

ik deed mijn gordijnen open, en ik schrok me dood. ik dacht is dat nou mijn zebravink. ik snel me kleren aan getrokken en ik dacht verrek hoe kan dat nou, er zit een vogel van mij buiten. ik heel mijn voilere na gekeken en me binnen hok geen gat te vinden. in een keer zie ik mijn eigen grijze zebravink man vliegen. dus ik dacht nou word het nog mooier dat is helemaal niet mijn vogel haha.

nou zit die al 2 dagen bij mijn voilere ik krijg hem niet gevangen. hij vliegt de hele buurt rond en je hoort hem al in de verte toeteren haha heel grappig om te zien. ik heb het idee dat hij al langer buiten zit vanwege zijn goede conditie hij vliegt namelijk heel de buurt rond zonder te stoppen.

kan een zebravink hier in nederland overleven? iemand een idee hoe ik hem gevangen krijg. zo soort visnetje lukt niet als ik in de buurt kom met dat netje is die vliegt die stukje verder weg.

foto 1 zie je hem duidelijk op de schutting zitten
    foto 2 zit die in het midden op de schutting achter de voilere
    Bijgevoegde Bestanden

zebravink vangen

Misschien lukt het met een gewone gazen kooi, die je ophangt aan de voorkant van je voliere; deurtje open zetten en voerbakje duidelijk zichtbaar er in zetten. Dan goed opletten en op juiste moment deurtje dicht doen... (deurtje eventueel op afstand bedienen).
    Succes

Opmerking

Nee deze gaat het niet redden in Nederland.

Is een idd. een goed idee van Jeroen, ook even een stokje naar buiten gericht plaatsen bij de ingang van het kooitje dan ziet hij sneller de opening.

Ik kan het niet zien op de foto, maar heeft je voliere een sluis? zo ja eten in plaatsen een touwtje aan de deur maken en op afstand dicht trekken.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Heb je geen sluis aan je volliere?
        Zo heb ik vroeger menig vogeltje kunnen vangen.

Opmerking

vangen

Ik weet niet of je ook een groter net hebt? Een zogenaamd kruisnet.

Deze zet je onder 1 zijde een stokje met daaraan een flink lang dun touwtje. Beetje voeren en gaan zitten wachten tot ie komt. Trosgierst zijn ze gek op.

Een grote doos zou misschien ook wel willen werken.

Succes en anders veel plezier met deze vrije vogel.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

wat ook wel wil helpen is jou zebra tijdelijk in een klein hokje. waar hij zeker herrie in gaat maken. kijken of de andere er op reageert en dan het hokje verplaatsen in bijv een schuur. waarschijnlijk zal hij daar op afkomen. even een stres moment voor jou zebra maar zeker het proberen waard.
            succes

Opmerking

Tuinslang!

Gewoon de tuinslang erop (niet te grote straal natuurlijk, zeg maar nevel ++ )......als hij nat is kan hij niet meer vliegen en kan je hem zo pakken!

Peer

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                Gewoon de tuinslang erop (niet te grote straal natuurlijk, zeg maar nevel ++ )......als hij nat is kan hij niet meer vliegen en kan je hem zo pakken!

Peer
                Dus natte vogels kunnen niet vliegen ?
                Hoe doen ze dat dan als ze in bad zijn geweest of als het regent ?

Opmerking

wat je ook kunt proberen is om je eigen vogels even opsluiten in het nacht hok dan een pop zebravink in een kooi zetten en de vlucht open doen zebra er in deur dicht en de buit is binnen

Opmerking

Ofwel zien dat je nog een oude vangkooi op de kop kan tikken. en deze aan je voliere bevestigen. Ofwel eens proberen heel snel te zijn met laken tshirt of handdoek over de vogel te gooien als hij op de grond zit (is mij al verschillende keren gelukt maar dan wel bij kanaries).

Opmerking

nuanceren

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                      Dus natte vogels kunnen niet vliegen ?
                      Hoe doen ze dat dan als ze in bad zijn geweest of als het regent ?
                      Ik had natuurlijk beetje meer moeten nuanceren. Als een vogel een flink pak water op zich krijgt in 1 keer zal het voor hem lastig zijn om weg te vliegen!.
                      Een natte vogel kan natuurlijk wel vliegen nadat hij zich heeft 'leeggeschud'.

Peer

Opmerking

je neemt een kooi en zet er wat voer onder. De kooi zet je omhoog met een stokje, aan dat stokje bevestig je een touwtje. Dan kan je kijken van binnen en als hij eronder zit, even aan het touwtje trekken en je hebt hem. Zorg gewoon dat de kooi niet kan kantelen en dat het stokje weggaat als je trekt (enkele keren uittesten)
                        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Als je een vangkooitje zet die vanzelf zichtvalt als de vogel in het kooitje springt kan je een boete krijgen van 200 euro
                          in dit geval zet je het toch in je tuin dus denk niet dat het veel kwaad kan.
                          Ik heb thuis ook zo'n vangkooitje staan voor dit soort gevallen.
                          Mijn pa gebruikte vroeger gewoon een oud fietswiel zonder spaken en spande hier een net over. Eronder wat voeren, stokje eronder en touwtje vastmaken.
                          Eventueel kan je een lokvogeltje gebruiken zoals de spanjaarden doen om wilde vogeltjes te vangen.

Dat vangkooitje waar ik het over had valt dus vanzelf dicht doordat het klepje open staat door een soort stokje ( in mijn geval van plastic) waar de vogel op kan zitten terwijl hij in het kooitje springt om van het voer te eten wat je in het kooitje moet gooien.
                          Dit stokje houdt het klepje open door een soort van contragewicht.
                          Ik heb een paar foto's genomen voor wat verduidelijking.
                          Je ziet dat het stukje plastic verbogen is en dat de hoek op de onderkant van het klepje drukt omdat deze wil dichtvallen.
                          Als de vogel op het stukje plastic gaat zitten wordt de hoek onder het klepje vandaan gedrukt en valt het klepje dicht.
                          Hoop dat het een beetje duidelijk is
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Met vriendelijke groeten,
                          Peter

Opmerking

en?????

Ik ben benieuwd wanneer het gaat lukken
                            voer en vrouwen lukt altijd, kijk maar naar mensen,

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Peter95
                              Als je een vangkooitje zet die vanzelf zichtvalt als de vogel in het kooitje springt kan je een boete krijgen van 200 euro
                              in dit geval zet je het toch in je tuin dus denk niet dat het veel kwaad kan.
                              Ik heb thuis ook zo'n vangkooitje staan voor dit soort gevallen.
                              Mijn pa gebruikte vroeger gewoon een oud fietswiel zonder spaken en spande hier een net over. Eronder wat voeren, stokje eronder en touwtje vastmaken.
                              Eventueel kan je een lokvogeltje gebruiken zoals de spanjaarden doen om wilde vogeltjes te vangen.

Dat vangkooitje waar ik het over had valt dus vanzelf dicht doordat het klepje open staat door een soort stokje ( in mijn geval van plastic) waar de vogel op kan zitten terwijl hij in het kooitje springt om van het voer te eten wat je in het kooitje moet gooien.
                              Dit stokje houdt het klepje open door een soort van contragewicht.
                              Ik heb een paar foto's genomen voor wat verduidelijking.
                              Je ziet dat het stukje plastic verbogen is en dat de hoek op de onderkant van het klepje drukt omdat deze wil dichtvallen.
                              Als de vogel op het stukje plastic gaat zitten wordt de hoek onder het klepje vandaan gedrukt en valt het klepje dicht.
                              Hoop dat het een beetje duidelijk is
                              vang kooien mag je anders nog gewoon in je bezit hebben hoor ze zijn er nog zat te koop zowel op mp als op div vogelmarkten

Opmerking

Working...
                              X