Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kuifzebravinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kuifzebravinken

wat is de richtprijs voor kleine kuifzebravinken?

wat de gek er voor geeft ligt ook nog aan de kleur

Opmerking

een wildkleur man en zwartwang man

wat is +- de prijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mitho
        een wildkleur man en zwartwang man

wat is +- de prijs
        voor een kleintje 5 euro das genoeg
        heeft hij een geweldige kuif houd het op bij een tientje
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Nouuuuuu.....

'Wat een gek er voor geeft......'
          Eigenlijk wel ja.
          Zwartwang zegt 5 piek voor een kleintje. Goed, maar als ik erg dringend om de kuiffactor verlegen zit wil ik ook wel iets verder gaan.....
          En ik denk dat het niet ophoudt bij een tientje voor een vogel met een geweldige kuif, die tijd ligt inmiddels wel een poosje achter ons.
          Als ik een zebraman tegenkom die aan de standaard voldoet en bovendien ook nog een geweldige kuif heeft, dan heb ik aan dat tientje echt niet genoeg.
          Ik weet dat de kweker er veel tijd, vakkennis en misschien wel centjes in heeft gestoken om een dergelijk goed resultaat te krijgen, dus dient de vergoeding in de juiste verhouding te staan..... Dus ben ik de gek......

gr
          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
            'Wat een gek er voor geeft......'
            Eigenlijk wel ja.
            Zwartwang zegt 5 piek voor een kleintje. Goed, maar als ik erg dringend om de kuiffactor verlegen zit wil ik ook wel iets verder gaan.....
            En ik denk dat het niet ophoudt bij een tientje voor een vogel met een geweldige kuif, die tijd ligt inmiddels wel een poosje achter ons.
            Als ik een zebraman tegenkom die aan de standaard voldoet en bovendien ook nog een geweldige kuif heeft, dan heb ik aan dat tientje echt niet genoeg.
            Ik weet dat de kweker er veel tijd, vakkennis en misschien wel centjes in heeft gestoken om een dergelijk goed resultaat te krijgen, dus dient de vergoeding in de juiste verhouding te staan..... Dus ben ik de gek......

gr
            Hans.
            hoi gekkie

nou als jij dan de gek bent ben ik het schijnbaar ook ik verkoop ze dus te goedkoop.
            maar ben ook weer niet gek genoeg om veel geld te betalen voor een klein grijsje met een kuif want dat zet je met formaat weer zeker 2 tot 3 jaar achteruit.
            gek genoeg wil ik wel veel betalen voor een grote met een goede kuif.
            maar alle gekheid op een stokje het is inderdaat wat de gek er voor geeft.

en gek zijn we allemaal op die leuke vinkjes.

Opmerking

Je hebt zelfkennis, Harri

gr
              Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Ik verkoop mijn vinkjes meestal aan de dieren winkel en varieeren de prijzen tussen de 2 en 3,50 euro dus daar gaan mijn kuifen ook voor weg
                Groetjes van marco

Opmerking

Tussen de 5 euro en een tientje max. Of het moeten enorme TT kwaliteit vogels zijn.

Opmerking

och, je kan het blijkbaar zo duur maken als je zelf wilt: http://link.marktplaats.nl/481745930

15 euro voor een zwartwang zebra.....

Ik heb voor die van mij, een popje, de helft betaald. En voor het mannetje maar 6 euro.

Dan dan hebben ze nog niet eens een kuif!!

Sommige mensen vragen ook alsof ze ze eigenlijk helemaal niet willen verkopen.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                      och, je kan het blijkbaar zo duur maken als je zelf wilt: http://link.marktplaats.nl/481745930

15 euro voor een zwartwang zebra.....

Ik heb voor die van mij, een popje, de helft betaald. En voor het mannetje maar 6 euro.

Dan dan hebben ze nog niet eens een kuif!!

Sommige mensen vragen ook alsof ze ze eigenlijk helemaal niet willen verkopen.
                      Weet je wat de ellende is als beginnend kweker..

Soms zie je vogels voor een relatief laag bedrag en dan denk je: "Ja, dat is een topvogel om mee te 'spelen'!" Daarna hoor je prijswinaars zeggen dat je "met goede vogels" moet beginnen (homozygoot) en daar best euro's voor mag neertellen. Je komt daar nooit uit. Soms geloof je ergens in en dan slaat toch de twijfel toe, omdat de vogel 5 euro kostte. Zo heb ik een witte man die geweldig van postuur is (zie ook eerder topic), maar minieme pigmentdeeltjes laat zien op de rug. Vele schrijven die vogel direct af voor de kweek. En toch denk ik, goed hij was 5 euro, maar ik voel aan m'n water dat deze het gaat doen, ongeacht of hij bont, wit of split voor wit is.

Wonderlijke hobby!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wit
                        Weet je wat de ellende is als beginnend kweker..

Soms zie je vogels voor een relatief laag bedrag en dan denk je: "Ja, dat is een topvogel om mee te 'spelen'!" Daarna hoor je prijswinaars zeggen dat je "met goede vogels" moet beginnen (homozygoot) en daar best euro's voor mag neertellen. Je komt daar nooit uit. Soms geloof je ergens in en dan slaat toch de twijfel toe, omdat de vogel 5 euro kostte. Zo heb ik een witte man die geweldig van postuur is (zie ook eerder topic), maar minieme pigmentdeeltjes laat zien op de rug. Vele schrijven die vogel direct af voor de kweek. En toch denk ik, goed hij was 5 euro, maar ik voel aan m'n water dat deze het gaat doen, ongeacht of hij bont, wit of split voor wit is.

Wonderlijke hobby!

soms ben je jaren bezig om je vogels aan de top te krijgen en te houden.
                        je bent zelfs naar engeland geweest om daar heel er duur vogels te kopen.
                        en nu 3 jaar verder zit je aan de top met je grijze.
                        dan ga je ze niet voor 5 euro verkopen.

je kweekt zoals ik met combo,s oranjeborst zwartborst blackface isabel bruin.
                        dat is dus 5 in 1 vogeltje daar kweek je er geen 5 in 1 nest van je mag blij zijn dat je er 2 hebt uit 3 ronden broeden en dan moeten het ook nog goeie zijn om iets te winnen.
                        die verkoop je ook niet voor 5 euro.

wat je voor dat geld in de handel vind zijn de missers van de kwekers en het te veel van de mensen die ze voor de lol hebben.

dus als je goede vogels voor de tt wil kweken moet je ook betalen.
                        wat het gemiddelde bestand in mijn hokken is ongeveer 80 vogels momenteel 130 en die moeten allemaal eten.
                        dan heb je nog je tt kooien broedkooien plus onderhoud verenigengen inschrijfgeld tt,s brandstofkosten om ze heen te brengen soms dierenarts enz enz.

dus een redelijke prijs voor al je inzet en kosten mag je toch wel vragen.
                        en dan ben ik nog geeneens de duurste.

Opmerking

Ja, okee, maar gewoon zwartwang lijkt me toch niet heel erg speciaal dat je daar 15 euro voor moet vragen?

De 'gewone' consument betaalt dat toch niet. En die op de foto ziet er precies hetzelfde uit als die van mij. Tenminste, ik als leek zie geen verschil, dus wil ik ook geen andere prijs betalen.

Ik heb overigens genoeg vinkjes, dus koop toch niets meer.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

Opmerking

het klopt wel de vogels doen rond de 2,50 per vogel echter is mij wel opgevallen als je bijv.10 euro voor een mooi koppel vraagt er ook genoeg animo voor is als je maar volhoud mijn vogels krijg ook het beste van het beste en daar gaat veel tijd en geld inzitten dus als ik dan jonkies heb dan gooi ik ze niet weg natuurlijkwant als je zelf vogels nodig hebt vind je ook geen goeie kwaliteit voor 2,50 euro
                            Groetjes van marco

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marcorotterdam
                              het klopt wel de vogels doen rond de 2,50 per vogel echter is mij wel opgevallen als je bijv.10 euro voor een mooi koppel vraagt er ook genoeg animo voor is als je maar volhoud mijn vogels krijg ook het beste van het beste en daar gaat veel tijd en geld inzitten dus als ik dan jonkies heb dan gooi ik ze niet weg natuurlijkwant als je zelf vogels nodig hebt vind je ook geen goeie kwaliteit voor 2,50 euro
                              Ja, als je speciaal op iets van kleur kweekt enzo dan gaat er veel tijd in zitten om lijnen uit te pluizen enzo, maar als het goed is heb je dan ook iets.
                              Ik ben niet zoveel geld kwijt aan voer en eivoer en heb niet zoveel werk aan mijn birdies, vind ik. En de kids worden door pa en ma gevoed en opgevoed. Dus ik vraag meestal zo 3-4 euro voor een vinkje, ongeacht de kleur of tekening.

Mijn diamantduifjes eveneens 3-4 euro.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                              X