Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannen en poppen als jong

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mannen en poppen als jong

Allen,

Vraagje, maakt op zich niet uit maar van de 13 jongen die ik momenteel heb zijn er maar 2 pop en de rest is dus man.
    2 mooie poppen w.v. pastel bleekrug bruin poppen, en een isabel bruin.

Kun je daar wat aan doen dat je niet alleen maar mannen krijgt? Ik denk het niet, de natuur doet zn werk maar...
    Op zich ook vers 2 maar alleen mannen raak je ook wat lastiger kwijt, ik kan ze namelijk niet allemaal zelf houden.
    Groeten,

Henry
    zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Helaas kan je daar niets aan doen.
    Het is nu eenmaal zo.

Opmerking

Meestal meer mannen. daarom raak je ze ook minder vlug kwijt.
      Vorig jaar opmerkelijk.
      Mijn laatste nest 4 jongen = 4 poppen

Dit jaar 5jongen = 4mannen 1 pop

Zo zie je maar

Greetz Leffe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door henryvanhattem
        Allen,

Vraagje, maakt op zich niet uit maar van de 13 jongen die ik momenteel heb zijn er maar 2 pop en de rest is dus man.
        2 mooie poppen w.v. pastel bleekrug bruin poppen, en een isabel bruin.

Kun je daar wat aan doen dat je niet alleen maar mannen krijgt? Ik denk het niet, de natuur doet zn werk maar...
        Op zich ook vers 2 maar alleen mannen raak je ook wat lastiger kwijt, ik kan ze namelijk niet allemaal zelf houden.
        dit wisseld enorm heb een jaar gehad met 80% mannen maar ook wel anders om.
        dit jaar bij de grijzen 90% mannen de orb combo,s in bruin mooi half om
        de isabellen 70% poppen.

ben er via internet eens dieper op ingegaan er zit verschil in met bv broedtemperatuur hoger is meer mannen lager is meer poppen hier speelt dan ook omgeving temperatuur mee.
        maar de heren geleerden zijn het hier met elkaar niet echt over eens.

ook word gezecht door die zelfde heren dat een hoog eiwit gehalte en suiker gehalte in het sperma ook voor meer mannen zou zorgen omdat dan juist die manlijke spermacellen sneller zwemmen.

maar ook daar niet helemaal met elkaar eens
        waar ze het wel over eens zijn is dat jonge mannen in het ei sterker zijn dan poppen.
        dat wil dan zeggen: dat met slechte omstandigheden denk hier bij aan slecht broedende vogels of lage lucht vochtigheid juist de eitjes met mannen wel uitkomen en die met poppen minder.

dus met andere woorden het is net gokken je weet het nooit en gelukkig maar.

harri
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Working...
        X