Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dringend advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hoi Teuni,

je hebt je wel wat op de hals gehaald, maar ja jou een beetje kennende van dit forum snap ik het wel.
    Ten eerste wil ik zeggen dat ik het heel slecht vind van die mensen dat ze niet nog even konden wachten tot de vogeltjes zelf konden eten, dit soort dingen snap ik nooit. Ze beginnen aan iets, zijn het beu en moet dan ook maar meteen weg. Als ze de jonge nog een tijdje bij de ouders hadden gelaten was er niks aan de hand, maar oke, daar heb je nu weinig aan.

Ik heb de hand opfok gedaan met Aves opfok start, dit maakte ik aan met water en afwisselend met thee van mariadistel.
    In een spuitje die je bij de dierenarts of aphotheek kan halen en voeren.
    Op een gegeven moment kennen ze het en gaat het makkelijk, maar in het begin is het even een gedoe.
    Voer als de krop leeg is ivm verzuring en 's nachts hoeft je niet te voeren.
    Wel optijd uit je bed om weer als het licht wordt te voeren.
    Ontlasting gaat vaak vanzelf, hou deze wel in de gaten. Niet te nat, dan het voer iets droger maken, te vast is ook niet goed.
    Als je eivoer gebruikt, geef dan wat extra eiwitten er dooheen.
    Er zijn nog meer hand opfok producten, maar info anders ff bij je dierenarts.

Heel veel succes,
    Groetjes Esther

Opmerking

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Lauw water.

Ik doe het met hand opfok als volgt:
        Ik kook water, om alle bacterien die in je kraan zitten te doden. Dat laat ik helemaal koud worden, dan bereid ik de hoeveel heid voer die ik nodig heb voor 1 voeder beurt. en dat warm ik dan au-bain-marie weer op zodat de jongen wel hand warm voedsel krijgen. Zeker als ze jong zijn denk ik dat dat belangrijk is omdat ze goed warm moeten blijven en dat wel weer extra energie kost als je dan een plens koud eten in je krop krijgt..
        Verder horen we natuurlijk graag hoe het met ze gaat!

Opmerking

Opmerking

Je hebt je best gedaan, heel veel sterkt met het verlies van de beestjes
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
              Hoi,
              In het nest van mijn eigen Beauty zit volgens mij nog steeds 1 jong dat nog wel beweegt.
              "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

erik, je hebt een grote kans dat ze haar jong met alle andere jongen uit het nest gaat gooien!!!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                  erik, je hebt een grote kans dat ze haar jong met alle andere jongen uit het nest gaat gooien!!!
                  "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                    Gaat dat met lauw water niet sneller gisten Hans?
                    Valt mee hoor; elke keer vers aanmaken.

@Teuni
                    Jammer dat je ze niet in leven hebt kunnen houden; succes met de andere jongen.

Citaat:
                    Origineel gepost door jeffrey rahoens

Heb ik nog geen last van gehad.

gr
                    Hans
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Hoi Teunie,

Wat ongelofelijk balen dat er 3 overleden zijn (en dan druk ik mij nog netjes uit). Ik denk dat ik toch zou proberen om deze 3 bij het andere jonkie te zetten. Ik weet niet of zebravinken net zulke goede pleegouders zijn als japanse meeuwen?

Ik heb op het moment 4 kleine japanse meeuwtjes. Ik wil ze best daarbij proberen. 3 erbij moet denk ik wel lukken, 6 vond ik erg veel. Maar ik begreep uit eerdere berichten dat je geen auto hebt. Ik ben gek genoeg om naar Zwolle te rijden, maar ik ben bang dat dat morgen niet gaat lukken, want dan heb ik afspraken staan. En je moet natuurlijk wel afstand willen doen van jouw kroost.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en vergeet niet dat je je best doet. Zonder jou hadden ze het sowieso niet gered.

Groetjes Inge

Opmerking

tja, je wist ook wel dat dit kon gebeuren als je daar nog geen ervaring mee hebt...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                          tja, je wist ook wel dat dit kon gebeuren als je daar nog geen ervaring mee hebt...

Opmerking

danielle, het was niet als opmerking bedoeld, ik wou gewoon zeggen dat dit kon voorvallen en dat als je meer ervaring hebt je meer de "kneepjes" kent... Dit was niet onvriendelijk bedoeld

Opmerking

Dan moet je dat gewoon zeggen.. Maar ook als je ervaring hebt heb je de natuur niet in je hand.. Maargoed. wat jij wilt.

Opmerking

Een gewaarschuwd mens telt voor 2, Teunie heeft haar keus gemaakt en zal de gevolgen (positieve afloop en / of negatieve) moeten dragen.

Levenservaring en ervaring met vogels zijn 2 verschillende dingen.

Jeffrey schreef: " ....KON gebeuren..."

Mijn visie:
                                Een keuze gebaseerd op emotionele overwegingen en zonder kennis van zaken, vergroot de kans op een teleurstellende afloop.

Daar echter dit zich plotseling voordeed en er blijkbaar snel gereageerd / gehandeld moest worden heeft Teunie de moedige keuze gemaakt om er voor te gaan.
                                Dit leermoment zal haar misschien in de toekomst weer verder kunnen helpen om het beter te doen (of te laten).

Opmerking

Working...
                                X