Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Waarom oneven?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wessellouwHallo Troetelduifje.
Het is een beetje hetzelfde verhaal als "wanneer twee honden vechten om een been, ...."
Met nadere woorden: als een popje bevlogen wil worden gaan twee mannen vaak vechten.
Man nummer drie neemt dan tussentijds de honneurs wel even waar.
Wessel van der Veen.
Maar er zit dan toch nog een popje dat bevlogen wil worden? (wat een uitdrukking!) ? gaan die niet gelijk, zoals vrouwen die in 1 huis wonen op den duur gelijk ongesteld worden?
En wil dat dan ook zeggen dat als je er popjes bij gaat zetten, ongeacht het aantal koppels dat je dan krijgt, mannen altijd gaan vechten?
Zijn ze niet monogaam?
Smerige beestjes.
'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Word volgens mij in geen enkel boek beschreven.
Het zal vast wel eens mis gaan ,maar waarschijnlijk veel vaker gaat het goed.
Ik heb altijd al 2 koppels gehad ,zelfs in een kleinere kamer kooi .Gewoon broeden ,zonder problemen ,,zo ook met japanse meeuwtjes ,en zilverbekjes ,,van ieder 2 koppels.
Opmerking
-
De ongeschreven regel luidt, niet tweeOorspronkelijk geplaatst door TroetelduifjeIk had gelezen en gehoord dat je zebravinken allen in oneven aantallen koppels moet houden. Dus 1 koppel of 3 koppels, maar nooit 2 of 4 koppels bij elkaar zetten...."Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "
Opmerking
-
okee,het ligt dus niet aan oneven,maar aan het getal 2.... Nou ik heb even wat over na te denken... het is verleidelijk natuurlijk om meteen je hele hok vol vinkjes te zetten, want zo groot zijn ze niet, maar ik heb er ook nog 2 diamantduifjes en 2 kwarteltjes in zitten en die moeten ook deel van leven hebben natuurlijk.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Hallo Troetelduifje:
Er bestaat een groot verschil tussen de hormonale cycli van zoogdieren (inclusief mensen) en vogels.
Bovendien houden dieren er geen moraalfilosofie op na.
Een popje of een vrouwelijk dier is broedrijp of paar lustig: de mannen er om heen staan onmiddellijk klaar. Partnertrouw is van weinig of geen tel.
Het enige wat belangrijk is voor een mannelijk dier: het zoveel mogelijk verspreiden van zijn genen
Wessel van der Veen.
Opmerking
-
Dat lijkt me toch iets te kort door de bocht, misschien gaat het op voor zebravinken maar niet voor dieren in het algemeen.
Partnertrouw komt ook bij dieren zeker voor. Kijk maar eens naar zwanen of naar de meeste ara-soorten.
Zelfs een koppel goudbuikjes is elkaar bij mij 6 jaar trouw gebleven, ondanks dat er veel soortgenoten bijgezeten hebben.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
of "waar 2 mannen vechten om de eer plaatst de 3de zijn speer"
Opmerking
-
Ik heb hier totaal geen last van...
had er overgens ook nog nooit van gehoord....
Ik heb zelf verschillende aantallen koppels in mijn voliere(s). en ook gehad. Ik heb ook vaak zat gewoon 2 koppels bij elkaar gehad en nog nooit problemen gehad.
Wat ik wel doe. als ik een koppel wil hebben zet ik ze eerst paar dagen in een TT kooitje bij elkaar voor ze in de voliere gaan. Op die manier zijn die 2 al aan elkaar gewent en zitten al tegen elkaar aan de hele dag. Vrij handig opzich
Opmerking
-
Ik heb toch voor 2 koppels gekozen en wel om de volgende reden:
wat hier en op andere sites werd gegeven als reden om meer dan 2 koppels te nemen is dat de heren hoe dan ook gaan vechten met elkaar, maar dat je dan meer kans hebt op bevruchting van het popje dat bevlogen wil worden.
Maar ik hoef niet per se jongen.
Dus als de heren met 2,3,4 of 5 toch gaan vechten om vrouwtjes, dan maakt het voor mij ook niet uit dat ik 2 koppels heb. Dan vechten de mannetjes even en dan wordt het te bevliegen popje niet bevrucht... nou dan niet.
Ik kijk wel; ik heb nu 2 koppels beige zebra's, misschien dat ik eens van een andere kleur erbij doe, maar ik kan ook misschien 1 koppel omruilen voor een andere kleurslag. Het is nu gezellig in de kooi, de heren zijn op kleur, de dames waren dat al, want die zijn wat ouder... goed zo.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking