Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kennis vereist...!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kennis vereist...!!

Hallo,

Ik heb in de voliere nestjes met zebravinken. nu zit in 1 nest 3 jongen met in hun nek een soort mais, allemaal zwellinkjes. Weet iemand wat dit is en zoja gaat dit weg of moet ik medicijnen geven?

Alvast bedankt voor uw reactie
    Pascal

dat is het voer als je dit ziet is een goed teken dan zijn de kropjes goed gevuld
    niks aan doen dat is zo
    zijn geen zwellingkjes maar is voer van ouders die die kleine mormels voeren
    kan vaak heel erg opgepropt uitzien dit is een gezond teken niks aan doen en genieten ervan

Opmerking

okee mooi, maar ik wist niet at dit op de nek zat aan de bovenkat, is toch normaal aan de onderkant?
      Pascal

Opmerking

ziet er ongeveer zo uit
        zoals op de foto
        die ik even voor je op gezocht hebt
        dit zijn gewoon goed gevulde kropjes
        klik maar eens op de foto voor hem te vergroten
        geef je vogels regelmatig trosgier dit is zachter voer en word goed op genomen door de jongen

Opmerking

klopt wat natuurkweker zeg, hoe voller de krop hoe beter.

niet teveel trosgierst geven, omdat zaad gezonder is, trosgierst mag wel hoor maar niet teveel.

dat kun je later als de jongen uit vliegen meer gaan geven, leer ze zelf beter te eten.
          omdat het zacht zaad is.

Vooral eivoer geven nu, dat is het beste met krachtvoer er nog extra door heen.

Groetjes Petra.

Opmerking

Nou dank je wel die foto verklaard erg veel, en ik ben nu een stuk wijzer.

groet
            Pascal

Opmerking

Jonge kuikens zijn net aliens en die gezonde gevulde krop maakt het er niet mooier op. Maar het is wel kerngezond.
              Je ouders verzorgen hun kuikens dus prima, gefeliciteerd met het jonge grut.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
              X