Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravinken dood na 6 dagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

witte krijgen geen wangvlek
    maar die hebben ook geen traanstreep en blokjes op de staart
    die zijn gans wit met rode bek
    dit zijn maskers

Opmerking

Oh, okee, weer wat geleerd .

wat zijn zebra's nog interessant en gevarieerd he? Leuk hoor. Ik vind alle 6 de vinkjes trouwens heel mooi en hoop dat het nu allemaal goed gaat.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Als ik het goed begrijp kan ik weer met 2 poppen zitten?? En dan heb ik weer kans dat het na een week weer slecht afloopt... Zou ik ze nog wat apart houden tot ik zeker ben? Ik weet wel dat het nog heel jonge vogeltjes zijn dus komt alles misschien nog goed..

Ik heb er nochtans op gelet dat het geen 2 poppen gingen zijn, maar mijn kennis is nog zeer beperkt :s al doende leert men zeker.. Nu weet ik ook dat ik maskers zitten heb

Dank
        Dawy

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dawy
          Zo gezegd, zo gedaan!

Ik heb een nieuw koppel bijgehaald. Een koppeltje 'witte zebravinken'. Ze komen niet van dezelfde kweker en lijken me iets jonger dan de andere. Het mannetje lijkt me zijn plan te trekken maar het popje houdt zich wat afzijdig. Misschien nog wat aanpassen zeker? Ze wordt niet overdreven opgejaagd dus ik denk dat ik niet hetzelfde zal meemaken als met de eerste 2 poppen...

Blijven duimen

Ps: het mannetje is toch deze met de zwarte oogstreep he?

Dawy
          die met oogstreep is een masker pop

Opmerking

Misschien inderdaad verstandig om ze even apart te houden tot je weet wat het is. En als het 2 poppen zijn kun je 1 pop omruilen voor een mannetje.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

zo op de foto te zien heb je een grijs en bruin mannetje
              dat zijn die met de bruinrode wangetjes
              en 2 bruine poppen
              en nu 2 masker poppen
              dus terug 4 poppen
              zou die met de heel lichte traanstreep omruilen voor een mannetje
              dus een met wangetjes

Opmerking

Heb de zebra's vanavond eens goed bekeken. Deze met de duidelijke zwarte streep gaat zijn eigen gangetje en doet goed mee met de andere vogels. Ze jagen elkaar soms op, maar niet constant. Het lijkt me een rustige bedoening. Al houdt het andere 'lichte' maskertje zich wel totaal afzijdig. Die zit niet bij de groep en houdt zich zelf bezig. Hij/zij wordt wel gerust gelaten en lijkt me er niet gestresseerd uit..

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik ze al dan niet apart zet... Morgen bekijk ik ze nog eens en dan kies ik of ik ze splits..

Groeten
                Dawy

Opmerking

Working...
                X